Containerships: Υψηλοί οι ναύλοι, παρά την πτωτική πορεία

Containerships: Υψηλοί οι ναύλοι, παρά την πτωτική πορεία

52
Containerships: Υψηλοί οι ναύλοι, παρά την πτωτική πορεία

Παρότι η ναυλαγορά των containerships παραμένει σε ισχυρά επίπεδα, οι ναύλοι έχουν καταγράψει πτώση σε κάποια σημαντικά routes. Όπως σημειώνει πρόσφατη έκθεση της Xeneta, η μεγαλύτερη πτώση από τις αρχές του έτους έχει λάβει χώρα στους ναύλους στο route από την Ινδονησία στις Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Στο εν λόγω route, οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν σημειώσει πτώση 15,5%, όμως παραμένουν κατά περίπου $100/FEU υψηλότερα σε σύγκριση με τον μέσο όρο για τα routes από τη Νότια Ασία στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ.

1

Παράλληλα, η εν λόγω πτώση οδήγησε την Ινδονησία να απολέσει τη θέση της ως ακριβότερης αφετηρίας πλοίων με προορισμό την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Τη θέση της έχει πάρει η Ταϊλάνδη, όπου ο μέσος όρος των ναύλων είναι ίσος με $11.930/FEU, περίπου $150/FEU υψηλότερα από τον μέσο όρο όλης της αγοράς.

Ωστόσο, όπως διαφαίνεται και στο γράφημα, παρότι οι ναύλοι έχουν καταγράψει πτώση από την αρχή του έτους σε όλα τα routes από τη Νότια Ασία στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, παραμένουν σε κατά πολύ υψηλότερα επίπεδα έναντι ενός έτους πριν.

Παράλληλα, οι ναύλοι στη spot αγορά παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα από εκείνους των συμβολαίων χρονοναύλωσης, κατά περίπου $500/FEU. Βάσει της Xeneta, ο μέσος όρος των ναύλων σε συμβόλαια χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας τους τελευταίους τρεις μήνες είναι ίσος με $11.300/FEU, αυξημένος σε σύγκριση με τις αρχές του έτους ($7.900/FEU) και εξαιρετικά αυξημένος σε σύγκριση με ένα έτος πριν ($3.750/FEU).

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.