
Η ECSA και η ΜΚΟ Transport & Environment (T&E) ενώνουν τις δυνάμεις τους, προτρέποντας τις χώρες της ΕΕ και τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου να εισαγάγουν τις απαραίτητες τροποποιήσεις στη νομοθετική πρόταση FuelEU Maritime, με στόχο να ευθυγραμμιστεί με τους στόχους του EU Climate Law και της Συμφωνίας του Παρισιού.
Τα δύο μέρη υποστηρίζουν ότι η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπολείπεται φιλοδοξιών ενώ δεν επιμερίζει ορθά τις ευθύνες μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών της βιομηχανίας, όπως οι προμηθευτές καυσίμων. Στη σχετική ανακοίνωση της ECSA τονίζεται ότι «εάν υιοθετηθεί στην παρούσα μορφή της, η πρόταση ενδέχεται να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στις κλιματικές φιλοδοξίες της ναυτιλίας».
Οι ECSA και T&E υποστηρίζουν περισσότερο φιλόδοξους στόχους για τη χρήση καθαρότερων καυσίμων από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Παράλληλα τονίζουν ότι είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί ότι οι προμηθευτές καυσίμων στα ευρωπαϊκά λιμάνια τροφοδοτούν τα πλοία με συμμορφούμενα καύσιμα και σε μεγάλες ποσότητες, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι των κανονισμών. Την ίδια ώρα τάσσονται υπέρ της χρήσης των κεφαλαίων που θα συγκεντρωθούν από τα ETS και FuelEU Maritime για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου και τη μείωση της διαφοράς τιμής μεταξύ συμβατικών και βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων.
«Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές είναι έτοιμοι να συμβάλουν στο επίπεδο που τους αναλογεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης σε επίπεδο ΕΕ. […] Προσβλέπουμε σε περαιτέρω συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τους ευρωβουλευτές και τα κράτη-μέλη, για να βρούμε εφαρμόσιμες λύσεις», τονίζει ο κ. Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ