Η έρημος Ατακάμα πεδίο περιβαλλοντικής «μάχης» με φόντο τα φλαμίνγκο

Η έρημος Ατακάμα πεδίο περιβαλλοντικής «μάχης» με φόντο τα φλαμίνγκο

35
Η έρημος Ατακάμα πεδίο περιβαλλοντικής «μάχης» με φόντο τα φλαμίνγκο

Πρόσφατη έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Royal Society’s Proceedings B Journal, συνδέει τη μείωση του πληθυσμού των φλαμίνγκο με την ποσότητα νερού που χρησιμοποιούν τα ορυχεία εξόρυξης λιθίου στην έρημο Ατακάμα.

Η περιοχή που καλύπτει η χιλιανή έρημος, πέρα από πλούσια σε κοιτάσματα λιθίου, είναι ένα οικοσύστημα που φιλοξενεί πληθυσμούς φλαμίνγκο, οι οποίοι διαβιούν στις αλυκές της ερήμου και στις σποραδικές πηγές νερού.

Οι επιστήμονες που διεξήγαγαν την έρευνα εξέτασαν αλυκές σε όλη τη Χιλή, με σκοπό να καταγράψουν τις επιπτώσεις διαφόρων μεταβλητών στα επίπεδα του νερού. Για τον υπολογισμό της ποσότητας νερού που εξάγεται για τις ανάγκες της εξόρυξης λιθίου χρησιμοποιήθηκαν δορυφορικές φωτογραφίες, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην παρατήρηση πληθυσμών φλαμίνγκο σε αλυκές μακριά από εξορυκτική δραστηριότητα, σημειώνει το Reuters.

Τα ευρήματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι ο μεγάλος όγκος νερού που απαιτείται κατά την εξόρυξη λιθίου επηρεάζει άμεσα τα φλαμίνγκο, ο πληθυσμός των οποίων έχει μειωθεί κατά 10-12% την τελευταία δεκαετία.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί συνέχεια στις αυξανόμενες εντάσεις που έχουν βασική θεματική τον αντίκτυπο της χρήσης του νερού και της εξόρυξης στις τοπικές κοινότητες και στο περιβάλλον.

Από την πλευρά τους, οι εταιρείες εξόρυξης υποστηρίζουν ότι η έρευνα βασίζεται σε μη αξιόπιστα δεδομένα. Καθώς το λίθιο είναι μετάλλευμα το οποίο χρησιμοποιείται για την κατασκευή μπαταριών κινητών τηλεφώνων, φορητών υπολογιστών και ηλεκτρικών οχημάτων, η διαφαινόμενη αντιπαράθεση με φόντο την οικολογική ισορροπία της περιοχής μπορεί να πλήξει τις εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στη Χιλή, χώρα που αποτελεί τον Νο 1 παραγωγό χαλκού και τον Νο 2 παραγωγό λιθίου στον πλανήτη.

Φωτό: Valeria Hutter/ Unspash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.