
Ο στόχος σταδιακής αύξησης της παραγωγής πετρελαίου με ορίζοντα τα προπανδημικά επίπεδα έχει αποτελέσει δύσκολη εξίσωση για πληθώρα χωρών του OPEC+, οι οποίες συνεχίζουν να μην επιτυγχάνουν τους στόχους παραγωγής. Όμως, η εν λόγω εξέλιξη δεν ισχύει για όλες τις χώρες του Οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα σε παραγωγή πετρελαίου στον OPEC παρήγαγε τον Απρίλιο 4,43 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα, επίπεδα που συνιστούν αύξηση κατά 282.000 βαρέλια ανά ημέρα σε σύγκριση με τον Μάρτιο.
Βάσει των ποσοστώσεων του OPEC+, το Ιράκ έχει τη δυνατότητα να αυξήσει την παραγωγή του στα 4,5 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα από τον Ιούνιο, ενώ την ίδια ώρα η χώρα προσβλέπει σε σημαντική αύξηση των εξαγωγών της τα επόμενα έτη. Η Βαγδάτη προσβλέπει σε παραγωγή ίση με 6 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα έως και το 2027.
Ωστόσο, προκειμένου αυτός ο στόχος να καταστεί εφικτός, απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις με επίκεντρο τόσο την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της χώρας όσο και τη βελτίωση των υποδομών εξαγωγών της. Στις μεσοπρόθεσμες βλέψεις του Ιράκ θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν επενδύσεις για την αύξηση της δυνατότητας εξαγωγών από λιμένες μεγάλου βάθους στον νότο.
Βραχυπρόθεσμα, οι ισορροπίες στην αγορά πετρελαίου δύνανται να μεταβληθούν σημαντικά. Η ζήτηση για ιρακινό πετρέλαιο στην Ευρώπη αυξάνεται εν μέσω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, ενώ οι εξαγωγές του Ιράκ προς Κίνα και Ινδία ίσως επηρεαστούν από την πτώση της ζήτησης από πλευράς Κίνας εν μέσω των εξάρσεων της πανδημίας και από την προτίμηση της Ινδίας στο φθηνό ρωσικό πετρέλαιο.
Εν κατακλείδι, το Ιράκ έχει την ευκαιρία να βρεθεί στο επίκεντρο επικείμενων μεταβολών στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου· αλλαγών που πιθανώς θα επιφέρουν σημαντικές μεταβολές στον χάρτη θαλάσσιων μεταφορών πετρελαίου.
Πηγή: Gibson Shipbrokers – Weekly Tanker Market Report | Week 20
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ