
Στην ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής μαγνησίου στρέφεται η Ευρωπαϊκή Ένωση, με στόχο τη μείωση της εξάρτησης ευρωπαϊκών βιομηχανιών από τις κινεζικές εισαγωγές. Πιο συγκεκριμένα, τουλάχιστον τρεις εταιρείες συμμετέχουν σε projects, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters.
Οι ανάγκες της Ευρώπης για μαγνήσιο είναι σημαντικές, με τις χώρες της ΕΕ να καταναλώνουν αθροιστικά το 20% της παγκόσμιας προσφοράς μαγνησίου. Η επιθυμία της Ευρώπης να δώσει πνοή στην εγχώρια παραγωγή συνιστά απόρροια πληθώρας παραγόντων, μεταξύ άλλων των εξής:
– Η Ευρώπη εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τις εισαγωγές κινεζικού μαγνησίου (καλύπτει το 93% της ζήτησης των χωρών της ΕΕ), το οποίο επηρέασε την εγχώρια αγορά σημαντικά το 2021, όταν και η προσφορά κινεζικού μαγνησίου εμφανίστηκε μειωμένη, με αποτέλεσμα οι τιμές να αυξηθούν.
– Η Ευρώπη «αποφεύγει» όσο το δυνατόν περισσότερο το εμπόριο με τη Ρωσία (τέταρτη μεγαλύτερη παραγωγός μαγνησίου παγκοσμίως) και, παρότι επί του παρόντος το μαγνήσιο δεν υπόκειται σε δασμούς, οι εισαγωγές ρωσικού μαγνησίου δεν αποτελούν βιώσιμη εναλλακτική για τις χώρες της ΕΕ.
Στο πλαίσιο αυτό, οι απαιτούμενες επενδύσεις για την επανεκκίνηση της δραστηριότητας στην Ευρώπη εκτιμώνται περίπου στα 2 δισ. ευρώ, με ορίζοντα το 2025. Όσο για λοιπούς στόχους, η Ευρωπαϊκή Ένωση ευελπιστεί σε κάλυψη του 15% των αναγκών της μέσω της εγχώριας παραγωγής.
Μια δυνητική μείωση του εμπορίου μαγνησίου δύναται να επιδράσει στην αγορά των bulk carriers, ωστόσο λόγω του μικρού ποσοστού το οποίο καταλαμβάνει το εν λόγω εμπόρευμα στην αγορά σε σύγκριση με άλλα (όπως σιδηρομετάλλευμα, άνθρακας, σιτηρά), η επίδραση δεν αναμένεται σημαντική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ