Δεξαμενόπλοια και οι επιμένουσες προκλήσεις για τη ναυλαγορά

Δεξαμενόπλοια και οι επιμένουσες προκλήσεις για τη ναυλαγορά

116
Δεξαμενόπλοια και οι επιμένουσες προκλήσεις για τη ναυλαγορά

Επιμένουν οι προκλήσεις για την αγορά των δεξαμενόπλοιων με την πτωτική πορεία των ναύλων να μην ανακόπτεται. Πιο συγκεκριμένα, την εβδομάδα με πέρας τις 8 Μαΐου, οι ναύλοι των crude tankers διαμορφώθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε εβδομαδιαία βάση.

Ειδικότερα, το TCE των VLCCs διαμορφώθηκε στα -$21.465/ημέρα καταγράφοντας πτώση 50% σε εβδομαδιαία βάση. Πτώση 37,6% κατεγράφη και στο TCE των Suezmaxes, το οποίο διαμορφώθηκε στα $17.645/ημέρα. Ακόμη, το TCE των Aframaxes κατέγραψε πτώση 23,3% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $27.048/ημέρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το TCE τόσο των Suezmaxes όσο και τον Aframaxes εντός του έτους παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλότερα επίπεδα έναντι του 2021. Ο μέσος όρος του TCE ενός Suezmax πλοίου το 2021 ήταν ίσος με $1.825/ημέρα ενώ εκείνος του TCE ενός Aframax ίσος με $3.935/ημέρα.

Παράλληλα, τα Aframaxes κεντρίζουν το ενδιαφέρον και από πλευράς προσφοράς. Εντός του 2022, 35 Aframaxes έχουν αλλάξει ιδιοκτήτες, συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 4 εκατ. dwt, έναντι περίπου $720 εκατ. Την ίδια ώρα, 15 Aframaxes συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 1,6 εκατ. dwt έχουν πωληθεί προς διάλυση.

Πηγή: Allied Shipping Research

Φωτό: Justin Lane

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.