Oι στρατηγικές κινήσεις σε νεότευκτα της Almi Marine

Oι στρατηγικές κινήσεις σε νεότευκτα της Almi Marine

1852
Oι στρατηγικές κινήσεις σε νεότευκτα της Almi Marine

Η Almi Marine προχώρησε στην παραγγελία 3 x 64K Ultramax Bulkcarriers στα Ναυπηγεία DACKS της Κίνας με παράδοση το 2024.

Η σχεδίαση των πλοίων βασίζεται στην τεχνογνωσία και εμπειρία της ιαπωνικής KAWASAKI, η οποία είναι και κύριος μέτοχος της DACKS μαζί με την COSCO. Η σχεδίαση υιοθετεί τις τεχνολογίες αιχμής που αφορούν τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις EEDI-3 και Tier III και καθιστούν τα πλοία στην κορυφαία θέση συμμόρφωσης με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

H Almi Marine επένδυσε και σε επιπλέον χαρακτηριστικά όπως εγκατάσταση συστήματος πυρόσβεσης CO2 για τα κύτη φορτίου, ενισχυμένο tank top για 2 x 25 T Coils, 5-ετές σύστημα Hull Painting and Protection, Central Cooling System, αναβαθμισμένο σύστημα παραγωγής γλυκού νερού, διπλά ECDIS και δεκάδες άλλες βελτιώσεις σε μια εξαιρετική βασική σχεδίαση των πλοίων αυτών.

Κατά τον γενικό διευθυντή της εταιρείας, Χρήστο Χατζηγεωργίου: «Η παραγγελία έγινε με γνώμονα τόσο την αντικατάσταση παλαιότερων πλοίων με νεότερα που θα έχουν περίπου 50% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου σε μια εποχή που οι επιβαρύνσεις τόσο στην κατανάλωση όσο και στις εκπομπές ρύπων θα ανεβαίνουν εκθετικά, όσο και την αδυναμία της παγκόσμιας κοινότητας να προσδιορίσει πραγματικά εναλλακτικά καύσιμα για τα πλοία, έτσι ώστε να κατασκευάζονται πλοία που να τα χρησιμοποιούν. Συνεπώς είναι πολύ καλύτερο να μειώσουμε τις εκπομπές κατά τουλάχιστον 50-60%, ανά μεταφερόμενο τόνο, από το να συνεχίσουμε να μολύνουμε, περιμένοντας το πότε θα παρθούν ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες αποφάσεις. Επιπλέον κριτήρια γι’ αυτή την επιλογή είναι και οι υψηλές αξίες των μεταχειρισμένων πλοίων που έχουν αυξηθεί πολλαπλά σε σχέση με τις αντίστοιχες των νέων κατασκευών, αλλά και οι πληθωριστικές πιέσεις που αναμένεται να ανεβάσουν τις τιμές των πλοίων γενικότερα στο εγγύς μέλλον».

Ο Έλληνας ναυπηγός που ηγείται της εταιρείας διαπιστώνει όμως ότι «Δυστυχώς, η παγκόσμια κοινότητα δεν μπορεί να κατανοήσει την ιδιαιτερότητα του ποντοπόρου πλοίου στον τομέα της επιλογής εναλλακτικού καυσίμου, βλέπει το θέμα σε αντιστοιχία με γνώριμα για αυτήν θεωρητικά αντίστοιχα όπως πχ. το αυτοκίνητο ή η βιομηχανία, χωρίς να γίνεται αντιληπτό το ότι πίσω πχ. από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτείται η παραγωγή ηλεκτρισμού με τρόπους που δεν απασχολούν ούτε τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου ούτε την αυτοκινητοβιομηχανία, απαιτείται όμως για την διάδοσή του η δημιουργία ενός τεραστίων διαστάσεων και ιδιαιτέρως ενεργειακά απαιτητικού δικτύου επαναφόρτισης. Αντίστοιχα στα πλοία αφού επιλεγεί το καύσιμο και κατασκευαστούν τα πλοία που θα το χρησιμοποιούν πρέπει να φτιαχτεί και ένα παγκόσμιο παραθαλάσσιο δίκτυο τροφοδοσίας με αυτό το καύσιμο. Έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια που γίνεται προσπάθεια να είναι το καύσιμο αυτό το LNG και ακόμη τώρα κατασκευάζονται υποδομές τροφοδοσίας σε key ports και ελάχιστα πλοία κατασκευάζονται για να χρησιμοποιούν LNG το οποίο, επιπλέον, έχει χαρακτηριστεί ως μεταβατικό καύσιμο με πιθανούς αντικαταστάτες την αμμωνία ή/και το υδρογόνο. Τα δε πλοία που διαφημίζονται ως …ready, ποτέ δεν θα αναβαθμιστούν για να καίνε το καύσιμο για το οποίο είναι ready όταν το κόστος μετασκευής είναι το 15-25% της αξίας του νέου πλοίου».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.