
Η ανησυχία περί αλυσιδωτών επιδράσεων του lockdown στη Σαγκάη στα logistics συνεχίζει να εντείνεται, ενώ η πόλη των 25 εκατ. κατοίκων βρίσκεται υπό αυστηρούς περιορισμούς.
Καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχει φως στο τούνελ και ενώ οι αγορές έχουν ήδη ξεκινήσει να δέχονται παράπλευρα χτυπήματα, αβεβαιότητα επικρατεί αναφορικά με τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας βραχυπρόθεσμα.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των containerships κατέγραψε πτώση την προηγούμενη εβδομάδα, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν τα routes με αφετηρία τη Σαγκάη. To Bloomberg έκανε λόγο για πάνω από 190 containerships τα οποία είτε φόρτωναν είτε ανέμεναν να φορτώσουν και για πάνω από 220 bulk carriers στον λιμένα στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας. Η έλλειψη εργαζομένων προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις με τη συμφόρηση να εξαπλώνεται και σε λοιπούς κινεζικούς λιμένες.
Το ντόμινο καθυστερήσεων εκτιμάται να γίνει αισθητό στη Δύση τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες. Η μείωση της προσφοράς των εμπορευμάτων σε συνάρτηση με τις καθυστερήσεις αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πληθωριστικές πιέσεις. Επιπλέον, ακόμη και αφότου οι ροές εμπορευμάτων από την Κίνα επιστρέψουν σε κάποια κανονικότητα, η συμφόρηση δύσκολα θα εξομαλυνθεί πλήρως, με το πιθανότερο σενάριο να κάνει λόγο για μετατόπισή της. Λογικός προορισμός για πολλούς είναι η Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, η οποία θεωρείται το επόμενο hot-spot συμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Υπό τη δαμόκλεια σπάθη προκλήσεων που επισκιάζουν τις προοπτικές του παγκόσμιου εμπορίου, αξιωματούχοι του Πεκίνου τονίζουν την ανάγκη σταθεροποίησης των κινεζικών αλυσίδων εφοδιασμού. Στα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν πιο άμεσα συμπεριλαμβάνονται η συμφόρηση στους δρόμους και τους λιμένες, η έλλειψη εργαζομένων και η παύση της βιομηχανικής παραγωγής.
Παράλληλα, αβέβαιη παραμένει και η επίδραση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αν και τα σημάδια δεν είναι ενθαρρυντικά. Ένας εκ των σημαντικότερων παραγόντων επί του παρόντος φαντάζει ο πληθωρισμός. Η αγοραστική δύναμη των πολιτών ανά τον κόσμο έχει δεχθεί ισχυρά χτυπήματα τους τελευταίους μήνες και ένα νέο κύμα ανόδου δύναται να θέσει φρένο στη ζήτηση, μειώνοντας κατ’ επέκταση στον ορίζοντα και τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων. Την ίδια ώρα, οι απρόσμενες καθυστερήσεις επιδρούν σημαντικά στα χρονοδιαγράμματα των εταιρειών, διακινδυνεύοντας την κερδοφορία τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ