
Η ανησυχία περί αλυσιδωτών επιδράσεων του lockdown στη Σαγκάη στα logistics συνεχίζει να εντείνεται, ενώ η πόλη των 25 εκατ. κατοίκων βρίσκεται υπό αυστηρούς περιορισμούς.
Καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχει φως στο τούνελ και ενώ οι αγορές έχουν ήδη ξεκινήσει να δέχονται παράπλευρα χτυπήματα, αβεβαιότητα επικρατεί αναφορικά με τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας βραχυπρόθεσμα.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των containerships κατέγραψε πτώση την προηγούμενη εβδομάδα, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν τα routes με αφετηρία τη Σαγκάη. To Bloomberg έκανε λόγο για πάνω από 190 containerships τα οποία είτε φόρτωναν είτε ανέμεναν να φορτώσουν και για πάνω από 220 bulk carriers στον λιμένα στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας. Η έλλειψη εργαζομένων προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις με τη συμφόρηση να εξαπλώνεται και σε λοιπούς κινεζικούς λιμένες.
Το ντόμινο καθυστερήσεων εκτιμάται να γίνει αισθητό στη Δύση τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες. Η μείωση της προσφοράς των εμπορευμάτων σε συνάρτηση με τις καθυστερήσεις αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πληθωριστικές πιέσεις. Επιπλέον, ακόμη και αφότου οι ροές εμπορευμάτων από την Κίνα επιστρέψουν σε κάποια κανονικότητα, η συμφόρηση δύσκολα θα εξομαλυνθεί πλήρως, με το πιθανότερο σενάριο να κάνει λόγο για μετατόπισή της. Λογικός προορισμός για πολλούς είναι η Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, η οποία θεωρείται το επόμενο hot-spot συμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Υπό τη δαμόκλεια σπάθη προκλήσεων που επισκιάζουν τις προοπτικές του παγκόσμιου εμπορίου, αξιωματούχοι του Πεκίνου τονίζουν την ανάγκη σταθεροποίησης των κινεζικών αλυσίδων εφοδιασμού. Στα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν πιο άμεσα συμπεριλαμβάνονται η συμφόρηση στους δρόμους και τους λιμένες, η έλλειψη εργαζομένων και η παύση της βιομηχανικής παραγωγής.
Παράλληλα, αβέβαιη παραμένει και η επίδραση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αν και τα σημάδια δεν είναι ενθαρρυντικά. Ένας εκ των σημαντικότερων παραγόντων επί του παρόντος φαντάζει ο πληθωρισμός. Η αγοραστική δύναμη των πολιτών ανά τον κόσμο έχει δεχθεί ισχυρά χτυπήματα τους τελευταίους μήνες και ένα νέο κύμα ανόδου δύναται να θέσει φρένο στη ζήτηση, μειώνοντας κατ’ επέκταση στον ορίζοντα και τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων. Την ίδια ώρα, οι απρόσμενες καθυστερήσεις επιδρούν σημαντικά στα χρονοδιαγράμματα των εταιρειών, διακινδυνεύοντας την κερδοφορία τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ