
Οι εξαιρετικές συνθήκες στη ναυλαγορά των containerships εντός του τελευταίου έτους οδήγησαν στην αύξηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος με επίκεντρο τις παραγγελίες πλοίων. Πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons υπογραμμίζει ότι το orderbook των containerships αντιστοιχεί σε άνω του 25% του στόλου σε όρους τονάζ. Το αντίστοιχο ποσοστό για τον παγκόσμιο στόλο είναι ίσο με 10%, τονίζοντας περαιτέρω τις διαφορετικές εκφάνσεις του επενδυτικού ενδιαφέροντος αναλόγως του τύπου πλοίου.
Το αυξημένο orderbook αναμένεται να επιδράσει και στον μέσο όρο ηλικίας του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Επί του παρόντος, η μέση ηλικία των containerships είναι ίση με 13,8 έτη, αρκετά αυξημένη έναντι των επιπέδων του 2007 (10,6 έτη). Ωστόσο, όταν τα υπό παραγγελία πλοία παραδοθούν, όχι μόνο θα επιφέρουν καθοδικές πιέσεις στον μέσο όρο ηλικίας αλλά εκτιμάται πως θα φέρουν αλλαγή στις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς, καθιστώντας πλοία μεγαλύτερης ηλικίας λιγότερο ανταγωνιστικά και πιθανώς ωθώντας τα εκτός του στόλου.
Παράλληλα, η αβεβαιότητα αναφορικά με επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αναμένεται να προσθέσει περαιτέρω πίεση στην προσφορά τόσο του παγκόσμιου στόλου όσο και των containerships. Στο πλαίσιο αυτό, πληθώρα νέων παραγγελιών αφορούν πλοία που δύνανται να καταναλώσουν πολλαπλά καύσιμα. Όπως αναφέρει η Clarksons, το 38% του παγκόσμιου υπό παραγγελία τονάζ θα έχει τη δυνατότητα να καταναλώσει εναλλακτικά καύσιμα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό μόνο για τα containerships είναι περίπου ίσο με 25%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ