H προσφορά containerships στο μικροσκόπιο

H προσφορά containerships στο μικροσκόπιο

141
H προσφορά containerships στο μικροσκόπιο

Οι εξαιρετικές συνθήκες στη ναυλαγορά των containerships εντός του τελευταίου έτους οδήγησαν στην αύξηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος με επίκεντρο τις παραγγελίες πλοίων. Πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons υπογραμμίζει ότι το orderbook των containerships αντιστοιχεί σε άνω του 25% του στόλου σε όρους τονάζ. Το αντίστοιχο ποσοστό για τον παγκόσμιο στόλο είναι ίσο με 10%, τονίζοντας περαιτέρω τις διαφορετικές εκφάνσεις του επενδυτικού ενδιαφέροντος αναλόγως του τύπου πλοίου.

Το αυξημένο orderbook αναμένεται να επιδράσει και στον μέσο όρο ηλικίας του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Επί του παρόντος, η μέση ηλικία των containerships είναι ίση με 13,8 έτη, αρκετά αυξημένη έναντι των επιπέδων του 2007 (10,6 έτη). Ωστόσο, όταν τα υπό παραγγελία πλοία παραδοθούν, όχι μόνο θα επιφέρουν καθοδικές πιέσεις στον μέσο όρο ηλικίας αλλά εκτιμάται πως θα φέρουν αλλαγή στις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς, καθιστώντας πλοία μεγαλύτερης ηλικίας λιγότερο ανταγωνιστικά και πιθανώς ωθώντας τα εκτός του στόλου.

Παράλληλα, η αβεβαιότητα αναφορικά με επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αναμένεται να προσθέσει περαιτέρω πίεση στην προσφορά τόσο του παγκόσμιου στόλου όσο και των containerships. Στο πλαίσιο αυτό, πληθώρα νέων παραγγελιών αφορούν πλοία που δύνανται να καταναλώσουν πολλαπλά καύσιμα. Όπως αναφέρει η Clarksons, το 38% του παγκόσμιου υπό παραγγελία τονάζ θα έχει τη δυνατότητα να καταναλώσει εναλλακτικά καύσιμα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό μόνο για τα containerships είναι περίπου ίσο με 25%.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.