
H MAN Energy Solutions ανακοίνωσε πρόσφατα τα αποτελέσματα μιας δοκιμής συνθετικού αερίου καυσίμου η οποία πραγματοποιήθηκε σε ένα containership της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας Elbdeich. Συγκεκριμένα, το χωρητικότητας 1.036 TEUs containership ‘ElbBLUE’ κατάφερε να επιτύχει μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) κατά 27% καταναλώνοντας ως καύσιμο ένα μείγμα κλιματικά ουδέτερου συνθετικού φυσικού αερίου (SNG) και συμβατικού LNG, σε σχέση με τη χρήση αποκλειστικά καυσίμου LNG, ενώ σε σύγκριση με τη χρήση μαζούτ (HFO) η αντίστοιχη μείωση ανέρχεται στο 34%.
Τα δεδομένα προέκυψαν από μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλοίο τον Σεπτέμβριο του 2021, οπότε και το ElbBLUE έγινε το πρώτο παγκοσμίως containership το οποίο αντικατέστησε ένα μέρος του αερίου καυσίμου που προμηθεύτηκε με SNG. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μεταξύ Brunsbüttel και Rotterdam, με το SNG να αποτελεί το 50% του καυσίμου που κατανάλωσε το πλοίο, με φορτίο κινητήρα στο 85%. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με τον τετράχρονο κινητήρα MAN 51/60DF ο οποίος επιτρέπει την κατανάλωση είτε μαζούτ, είτε LNG ως καύσιμα, με τις δοκιμές να αποδεικνύουν ότι ο εν λόγω κινητήρας μπορεί να καταναλώσει και SNG ως καύσιμο χωρίς να απαιτείται η πραγματοποίηση τροποποιήσεων.
Η κατανάλωση αερίου καυσίμου επιτρέπει παράλληλα τη μείωση και άλλων βλαβερών εκπομπών σε σχέση με τη χρήση μαζούτ. Στην περίπτωση του ElbBLUE, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) μειώθηκαν σχεδόν κατά 87% ενώ οι εκπομπές οξειδίων του θείου σχεδόν μηδενίστηκαν. Οι συγκεκριμένες τιμές προέκυψαν τόσο κατά την χρήση αποκλειστικά καυσίμου LNG όσο και κατά τη χρήση του μείγματος SNG και LNG και αποδεικνύουν ότι και το SNG μπορεί να αποτελέσει μια φιλική προς το περιβάλλον λύση εναλλακτική καυσίμου η οποία μπορεί να συμβάλλει στην ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: www.man-es.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ