
Πρόσβαση στον σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα ζήτησαν και απέκτησαν η Βουλγαρία και τη Ρουμανία, εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης.
Αυτό ανέφεραν πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνέχεια της χθεσινής επίσκεψης της Επιτρόπου Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Kadri Simson στη Ρεβυθούσα και των δηλώσεών της σύμφωνα με τις οποίες «η Ελλάδα, με τις υπάρχουσες και τις προγραμματισμένες υποδομές της, παίζει καίριο ρόλο στην ασφάλεια του εφοδιασμού της ΕΕ με φυσικό αέριο».
Ήδη για τον Μάιο έχει προγραμματισθεί η εκφόρτωση 142.500 κυβικών μέτρων υγροποιημένου αερίου για λογαριασμό της MET Energy που δραστηριοποιείται στη Βουλγαρία.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, παρουσίασε στην Επίτροπο το σχέδιο για την διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού σε περίπτωση διακοπής της τροφοδοσίας με φυσικό αέριο από τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβάνει την επέκταση της αποθηκευτικής ικανότητας του σταθμού της Ρεβυθούσας με την προσθήκη μιας πλωτής δεξαμενής.
Κατά τις πληροφορίες εξετάζονται δυο εναλλακτικές, που είναι είτε η μίσθωση ενός πλοίου LNG είτε η προσθήκη μόνιμης πλωτής δεξαμενής. Η όποια λύση επιλεγεί, θα υλοποιηθεί μετά από διαγωνισμό και κατόπιν έγκρισης από τη ΡΑΕ ενώ το όφελος από την προσθήκη της πλωτής δεξαμενής δεν είναι μόνο ότι θα αναβαθμιστεί η αποθηκευτική δυνατότητα στη Ρεβυθούσα, αλλά κυρίως ότι θα αυξηθεί η ευελιξία ως προς την δυνατότητα υποδοχής πλοίων ΥΦΑ.
Υπό το βάρος των εξελίξεων στην Ουκρανία και των αλλαγών στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, επανεξετάζονται και τα δεδομένα σε σχέση με την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στην Καβάλα. Τα νέα δεδομένα είναι η αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου (που ανεβάζει το κόστος για την πλήρωση της δεξαμενής στο επίπεδο που απαιτείται για να λειτουργήσει) και η νέα υποχρέωση που τίθεται για τις χώρες – μέλη (όπως η Ελλάδα) που δεν διαθέτουν αποθήκες, να χρησιμοποιούν αποθήκες άλλων χωρών – μελών για το 15 % της ετήσιας κατανάλωσής τους. Σημειώνεται ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε χθες τη σχετική πρόταση που προβλέπει επίσης να θεσπιστεί ένα υποχρεωτικό ελάχιστο ποσοστό πλήρωσης των αποθηκών φυσικού αερίου, το οποίο θα είναι 80% έως την 1η Νοεμβρίου 2022 και 90% για τα επόμενα έτη. Η πρόταση εγκρίθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και θα αποτελέσει τώρα αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους αρμόδιους υπουργούς των κρατών μελών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ