Ναυτιλία τακτικών γραμμών: Μερική διόρθωση των ναύλων

Ναυτιλία τακτικών γραμμών: Μερική διόρθωση των ναύλων

83
Ναυτιλία τακτικών γραμμών: Μερική διόρθωση των ναύλων

Η ναυλαγορά των containerships έχει καταγράψει πτώσεις τις τελευταίες εβδομάδες, οι οποίες καθίστανται εντονότερες εφόσον τα επίπεδα των ναύλων συγκριθούν με τα αντίστοιχα στις αρχές του έτους. Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατη έκθεση του οίκου αναλύσεων Xeneta υπογραμμίζει ότι οι ναύλοι σε routes από την Άπω Ανατολή προς την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής (SAEC) κατέγραψαν πτώση 35,1% από την 1η Ιανουαρίου έως την 1η Απριλίου. Ειδικότερα, η προαναφερθείσα πτώση είναι ίση με $4.400/FEU.

Οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν να βρεθούν σε τόσο χαμηλά επίπεδα από τον Μάιο του 2021. Όμως, ακόμη παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με το 2020, οπότε και ο μέσος όρος των ναύλων ήταν ίσος με $2.870/FEU.

Παρότι ο μέσος όρος των ναύλων έχει σημειώσει σημαντική πτώση, το εύρος στο οποίο διαμορφώνονται οι ναύλοι έχει αυξηθεί. Αυτό συνιστά απόρροια του γεγονότος ότι η πτώση δεν ήταν καθολική σε όλα τα routes από την Άπω Ανατολή προς την SAEC. Επί του παρόντος, το εύρος των ναύλων κυμαίνεται μεταξύ $6.470/FEU έως $14.350/FEU.

Η Ιαπωνία παραμένει η «ακριβότερη» χώρα προέλευσης, με τους spot ναύλους να βρίσκονται υψηλότερα του μέσου όρου. Αντιθέτως, η «φθηνότερη» χώρα προέλευσης εμπορευμάτων παραμένει η Κίνα, σύμφωνα με την Xeneta. Ενδεικτικά, η διαφορά στο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς την SAEC από την Ιαπωνία και την Κίνα είναι ίση με $2.080/FEU.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.