Θετικό momentum για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων

Θετικό momentum για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων

298
Θετικό momentum για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων

Ανοδικές τάσεις κατεγράφησαν στις ναυλαγορές την εβδομάδα 28/3-1/4, με επίκεντρο τα δεξαμενόπλοια τα οποία επηρεάζονται σημαντικά από τις προσπάθειες χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) να βρουν εναλλακτικές έναντι του ρωσικού πετρελαίου.

Ειδικότερα, βάση έκθεσης του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, ο μέσος όρος των κερδών των Suezmaxes υπερδιπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν σε επίπεδα άνω των $45.000/ημέρα. Εκτός αυτού, άνοδο 52% κατέγραψε ο μέσος όρος των κερδών των Aframaxes, ο οποίος διαμορφώθηκε στα $68.672/ημέρα, απόρροια μεταξύ άλλων της ισχυροποίησης των ναύλων σε διαδρομές στη Μεσόγειο Θάλασσα και στον Κόλπο του Μεξικού.

Επιπλέον, σημαντική άνοδος κατεγράφη και στους ναύλους των clean tankers και κυρίως στη διαδρομή από τον Κόλπο του Μεξικού στη Βόρεια Ευρώπη. Η εν λόγω άνοδος οδήγησε τον μέσο όρο των κερδών των MR tankers στη spot αγορά σε υψηλό δύο ετών, καθώς κατέγραψε αύξηση 49%.

Παράλληλα, αντίρροπες τάσεις εμφανίστηκαν στη ναυλαγορά των gas carriers, βάσει των στοιχείων της Clarksons. Πιο συγκεκριμένα, η spot αγορά των VLGCs κατέγραψε άνοδο και δη στο route από το Χιούστον στην Τσίμπα. Ο μέσος όρος των κερδών στο εν λόγω route κατέγραψε άνοδο 20% σε εβδομαδιαία βάση, αγγίζοντας τα $38.794/ημέρα. Αντιθέτως, πτώση ίση με 13% σημείωσε ο μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. και διαμορφώθηκε στα $39.500/ημέρα.

Παρότι η ναυλαγορά των LNGCs εμφανίστηκε αποδυναμωμένη, τα περιορισμένα φορτία τις ερχόμενες εβδομάδες και η συμφωνία ΗΠΑ-ΕΕ με επίκεντρο το LNG φέρνουν αισιοδοξία για δυνητική άνοδο στον ορίζοντα.

Φωτό:  Justin Lane/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.