Προσφορά και ζήτηση ευνοούν τη ναυλαγορά των car carriers

Προσφορά και ζήτηση ευνοούν τη ναυλαγορά των car carriers

201
Προσφορά και ζήτηση ευνοούν τη ναυλαγορά των car carriers

Εκρηκτική είναι η άνοδος των ναύλων για τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, με τις συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης να είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές για τον κλάδο, σημειώνει με νέα ανάλυση η VesselsValue.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το «Lake Wanaka» της Eastern Pacific, κατασκευασμένο το 2008, ναυλώθηκε από τη Volkswagen για ένα έτος έναντι $50.000/ημέρα. Δώδεκα εβδομάδες νωρίτερα, το «Lake Geneva», ναυπηγημένο το 2015, είχε ναυλωθεί έναντι $40.000/ημέρα για έξι μήνες. Η VesselsValue εκτιμά ότι η άνοδος αυτή θα συνεχιστεί και το προσεχές διάστημα.

Η τάση αυτή δεν προκαλεί εντύπωση, καθώς η ζήτηση για αγορά αυτοκινήτων ακολουθεί την ανιούσα από το γ’ τρίμηνο του 2020. Την ίδια ώρα, η εικόνα στην προσφορά ημιαγωγών βελτιώνεται και η μείωση των περιορισμών έναντι της πανδημίας δημιουργεί ευνοϊκό περιβάλλον για τη διά θαλάσσης μεταφορά αυτοκινήτων. Βέβαια, διεθνείς αναλυτές αναμένουν ότι φέτος η παγκόσμια παραγωγή θα μειωθεί κατά 2 εκατ. μονάδες, με δεδομένη την αύξηση του ενεργειακού κόστους και του κόστους πρώτων υλών εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία.

Οι ταχύτητες με τις οποίες κινούνται πλέον τα car carriers είναι ενδεικτικές της κατάστασης στην αγορά. Ειδικότερα, τα PCTCs κινούνται στις διεθνείς θάλασσες με την υψηλότερη ταχύτητα τα τελευταία εννέα έτη. Τον Μάρτιο, κατά μέσο όρο η ταχύτητα των PCTCs είναι στους 15,91 κόμβους έναντι 15,61 κόμβων τον Φεβρουάριο και 15,59 τον Ιανουάριο. Η VesselsValue τονίζει ότι οι κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού (ΟΕΜs) είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο προκειμένου να παραλάβουν νωρίτερα αυτοκίνητα.

Επιπλέον, η Κίνα βρίσκεται στο κατώφλι μιας εξαγωγικής επανάστασης λόγω της αυξανόμενης ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία πρόκειται να ταρακουνήσει τον κλάδο. Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν το 29% των πωλήσεων οχημάτων στην Ολλανδία, ενώ στη Γαλλία και στη Νορβηγία τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 20% και 65%. Η ασιατική χώρα επιχειρεί να εδραιώσει τη θέση της στην αγορά, καθώς κατέχει ένα 80% μερίδιο αγοράς στην παραγωγή μπαταριών και περίπου ένα 30% στις πωλήσεις οχημάτων. Το γεγονός ότι η Tesla επεκτείνεται στην Κίνα μόνο τυχαίο δεν είναι.

Ρίχνοντας μια ματιά στον παγκόσμιο στόλο πλοίων μεταφοράς οχημάτων, διαφαίνεται ότι οι χαμηλές παραγγελίες των τελευταίων πέντε ετών σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό διαλύσεων δίνουν ώθηση στη ναυλαγορά, καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι περιορισμένη. Και οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για επιβραδυνόμενη αύξηση του στόλου τα επόμενα έτη, καθότι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα κάνουν την εμφάνισή τους, αυξάνοντας την αβεβαιότητα στον κλάδο. Στο περιβάλλον αυτό, οι τιμές στη δευτερογενή αγορά ακολουθούν επίσης ανοδική πορεία.

23

Φωτό: Wayne Zheng/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.