
Την απόφασή της να αναστείλει τη συνεργασία της με Ρώσους πελάτες, με τις εν λόγω δραστηριότητες να αντιπροσωπεύουν το 5% του κύκλου εργασιών της, γνωστοποίησε η Euronav στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το 2021.
Την ίδια ώρα, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία αναλύει τον αντίκτυπο της ρωσικής επίθεσης στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά, η εταιρεία εκτιμά ότι μακροπρόθεσμα οι εμπορευματικές ροές πετρελαίου θα αλλάξουν άρδην και τα τονομίλια θα αυξηθούν εν τη απουσία των ρωσικών φορτίων.
Παράλληλα, οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν αυξηθεί από την έναρξη της επίθεσης και η ανοδική αυτή τάση θα συνεχιστεί, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Euronav. Άλλωστε, η Ρωσία είναι υπεύθυνη για το 20% της προμήθειας HSFO, VLSFO και MGO. Όπως είναι λογικό, η αύξηση των καυσίμων θα αυξήσει το κόστος λειτουργίας των πλοίων, καθιστώντας τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε μακρινές αποστάσεις πιο ακριβή. Πάντως, ενώ το spread μεταξύ HSFO και VLSFO κινούνταν σε επίπεδα ρεκόρ πριν από τη ρωσική εισβολή, πλέον καταγράφεται διόρθωση, καθώς η απουσία ρωσικού HSFO από την αγορά περιορίζει τις προμήθειες στην Ευρώπη και στη Μεσόγειο.
Σε ό,τι αφορά τους ναυτικούς, η Euronav σημειώνει ότι οι αλλαγές πληρωμάτων καθίστανται ιδιαίτερα δύσκολες, καθώς η μεταφορά από και προς την Ουκρανία και τη Ρωσία είναι αδύνατη. Σε κάθε περίπτωση, ο αντίκτυπος του πολέμου στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας επί του παρόντος δεν μπορεί να αποτιμηθεί, καταλήγει η Euronav.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ