
Αβεβαιότητα επικρατεί στην αγορά ενέργειας, και δη στην αγορά πετρελαίου, όπου οι τιμές κατέγραψαν πτώση πρόσφατα, ως απόρροια της ανακοίνωσης lockdown εννέα ημερών στη Σαγκάη προς αντιμετώπιση της νέας έξαρσης κρουσμάτων Covid-19. Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του Brent κατέγραψε πτώση $6 ανά βαρέλι, καθώς οι αγοραστές ανησυχούν αναφορικά με πτώση της κινεζικής ζήτησης.
Η ανησυχία αυτή δεν είναι αβάσιμη. Αναλυτές της σουηδικής τράπεζας SEB εκτιμούν ότι οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου θα μειωθούν κατά περίπου 800.000 βαρέλια πετρελαίου τον Απρίλιο σε σύγκριση με τα «φυσιολογικά» επίπεδα. Σύμφωνα με το Reuters, η πτώση των τιμών πετρελαίου αντανακλά και την ελπίδα της αγοράς ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας είναι δυνατόν να αποφέρουν καρπούς.
Παράλληλα, βάσει πληθώρας ειδησεογραφικών μέσων, μεταξύ άλλων του ρωσικού TASS και του ιαπωνικού KyodoNews, οι G7 γνωστοποίησαν την απόφασή τους να μην πληρώσουν για το ρωσικό φυσικό αέριο σε ρούβλια. Υπενθυμίζεται ότι ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν πρόσφατα ανακοίνωσε ότι η πληρωμή του ρωσικού φυσικού αερίου θα γίνεται σε ρούβλια για ορισμένες χώρες. Η άρνηση των G7 να υποκύψουν στις πιέσεις της Μόσχας ίσως προκαλέσει τη δριμεία αντίδραση της δεύτερης. Ρώσοι αξιωματούχοι έχουν ήδη δηλώσει ότι, σε περίπτωση άρνησης, οι στρόφιγγες φυσικού αερίου… θα κλείσουν.
Μια τέτοια εξέλιξη θα προκαλέσει κομφούζιο στην αγορά ενέργειας και θα φέρει νέο ντόμινο ανατιμήσεων στα διάφορα ενεργειακά (και μη) αγαθά. Την ίδια ώρα, πηγές αναφέρουν ότι ο OPEC+ αναμένεται να διατηρήσει σταθερό το πλάνο σταδιακής αύξησης της προσφοράς πετρελαίου και για τον Μάιο, παρά τις αυξανόμενες πιέσεις που δέχεται επί σειρά μηνών από διεθνείς δυνάμεις.
Φωτό: Emphyrio/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ