
Περισσότερα από 1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, που διανύουν 6.000 και πλέον μίλια στο σιδηροδρομικό δίκτυο Δυτικής Ευρώπης-Ανατολικής Κίνας μέσω Ρωσίας, θα πρέπει πλέον να μεταφερθούν στο θαλάσσιο δίκτυο μεταφορών, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο το χάος στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, εξαγωγείς και εταιρείες logistics αποφεύγουν τη χερσαία μεταφορά εξαρτημάτων αυτοκινήτων, smartphones, φορητών υπολογιστών κ.λπ., στην προσπάθειά τους να παρακάμψουν τη Ρωσία. Άλλωστε, μεγάλες εταιρείες που χρησιμοποιούν το εν λόγω δίκτυο, όπως οι Dell Technologies Inc., IKEA και Toyota Motor Corp., έχουν παγώσει τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία.
Δημοσίευμα του Bloomberg, επικαλούμενο πηγές του κλάδου, αναφέρει ότι η Kuehne + Nagel International AG απορρίπτει τη μεταφορά φορτίων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης μέσω σιδηροδρόμου, ενώ πολλές εταιρείες στρέφονται στις θαλάσσιες μεταφορές. Οι ίδιες πηγές αναγνωρίζουν ότι η θάλασσα είναι η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου, καθώς μέσω αυτής μεταφέρεται μεγάλος όγκος εμπορευμάτων σε ένα λογικό κόστος.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να ενισχύσει τη συμφόρηση σε μεγάλα λιμάνια, που ήδη πονοκεφαλιάζουν από τα πολλά συγκεντρωμένα πλοία, ενώ η χαώδης κατάσταση στις εφοδιαστικές αλυσίδες μοιάζει επί του παρόντος μη αναστρέψιμη.
Αναλυτές του κλάδου των μεταφορών σημειώνουν στο Bloomberg ότι, σε περιόδους όπως αυτή που διανύουμε, η παράδοση των εμπορευμάτων κρίνεται πιο σημαντική από το αυξημένο κόστος μεταφοράς.
Η σιδηροδρομική σύνδεση Ευρώπης-Κίνας αποτελεί εκ των σημαντικότερων εγχειρημάτων του Belt and Road Initiative, που εκκίνησε το 2013 ο Κινέζος πρόεδρος Xi Jinping και έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφορών προς ενίσχυση της κινεζικής επιρροής παγκοσμίως. Το 2021, 1,46 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αξίας $75 εκατ., μεταφέρθηκαν μεταξύ Ευρώπης και Κίνας με τρένα. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 4% του συνολικού διμερούς εμπορίου Ευρώπης και Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ