
Περισσότερα από 1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, που διανύουν 6.000 και πλέον μίλια στο σιδηροδρομικό δίκτυο Δυτικής Ευρώπης-Ανατολικής Κίνας μέσω Ρωσίας, θα πρέπει πλέον να μεταφερθούν στο θαλάσσιο δίκτυο μεταφορών, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο το χάος στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, εξαγωγείς και εταιρείες logistics αποφεύγουν τη χερσαία μεταφορά εξαρτημάτων αυτοκινήτων, smartphones, φορητών υπολογιστών κ.λπ., στην προσπάθειά τους να παρακάμψουν τη Ρωσία. Άλλωστε, μεγάλες εταιρείες που χρησιμοποιούν το εν λόγω δίκτυο, όπως οι Dell Technologies Inc., IKEA και Toyota Motor Corp., έχουν παγώσει τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία.
Δημοσίευμα του Bloomberg, επικαλούμενο πηγές του κλάδου, αναφέρει ότι η Kuehne + Nagel International AG απορρίπτει τη μεταφορά φορτίων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης μέσω σιδηροδρόμου, ενώ πολλές εταιρείες στρέφονται στις θαλάσσιες μεταφορές. Οι ίδιες πηγές αναγνωρίζουν ότι η θάλασσα είναι η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου, καθώς μέσω αυτής μεταφέρεται μεγάλος όγκος εμπορευμάτων σε ένα λογικό κόστος.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να ενισχύσει τη συμφόρηση σε μεγάλα λιμάνια, που ήδη πονοκεφαλιάζουν από τα πολλά συγκεντρωμένα πλοία, ενώ η χαώδης κατάσταση στις εφοδιαστικές αλυσίδες μοιάζει επί του παρόντος μη αναστρέψιμη.
Αναλυτές του κλάδου των μεταφορών σημειώνουν στο Bloomberg ότι, σε περιόδους όπως αυτή που διανύουμε, η παράδοση των εμπορευμάτων κρίνεται πιο σημαντική από το αυξημένο κόστος μεταφοράς.
Η σιδηροδρομική σύνδεση Ευρώπης-Κίνας αποτελεί εκ των σημαντικότερων εγχειρημάτων του Belt and Road Initiative, που εκκίνησε το 2013 ο Κινέζος πρόεδρος Xi Jinping και έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφορών προς ενίσχυση της κινεζικής επιρροής παγκοσμίως. Το 2021, 1,46 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αξίας $75 εκατ., μεταφέρθηκαν μεταξύ Ευρώπης και Κίνας με τρένα. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 4% του συνολικού διμερούς εμπορίου Ευρώπης και Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ