
Περισσότερα από 1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, που διανύουν 6.000 και πλέον μίλια στο σιδηροδρομικό δίκτυο Δυτικής Ευρώπης-Ανατολικής Κίνας μέσω Ρωσίας, θα πρέπει πλέον να μεταφερθούν στο θαλάσσιο δίκτυο μεταφορών, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο το χάος στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, εξαγωγείς και εταιρείες logistics αποφεύγουν τη χερσαία μεταφορά εξαρτημάτων αυτοκινήτων, smartphones, φορητών υπολογιστών κ.λπ., στην προσπάθειά τους να παρακάμψουν τη Ρωσία. Άλλωστε, μεγάλες εταιρείες που χρησιμοποιούν το εν λόγω δίκτυο, όπως οι Dell Technologies Inc., IKEA και Toyota Motor Corp., έχουν παγώσει τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία.
Δημοσίευμα του Bloomberg, επικαλούμενο πηγές του κλάδου, αναφέρει ότι η Kuehne + Nagel International AG απορρίπτει τη μεταφορά φορτίων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης μέσω σιδηροδρόμου, ενώ πολλές εταιρείες στρέφονται στις θαλάσσιες μεταφορές. Οι ίδιες πηγές αναγνωρίζουν ότι η θάλασσα είναι η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου, καθώς μέσω αυτής μεταφέρεται μεγάλος όγκος εμπορευμάτων σε ένα λογικό κόστος.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να ενισχύσει τη συμφόρηση σε μεγάλα λιμάνια, που ήδη πονοκεφαλιάζουν από τα πολλά συγκεντρωμένα πλοία, ενώ η χαώδης κατάσταση στις εφοδιαστικές αλυσίδες μοιάζει επί του παρόντος μη αναστρέψιμη.
Αναλυτές του κλάδου των μεταφορών σημειώνουν στο Bloomberg ότι, σε περιόδους όπως αυτή που διανύουμε, η παράδοση των εμπορευμάτων κρίνεται πιο σημαντική από το αυξημένο κόστος μεταφοράς.
Η σιδηροδρομική σύνδεση Ευρώπης-Κίνας αποτελεί εκ των σημαντικότερων εγχειρημάτων του Belt and Road Initiative, που εκκίνησε το 2013 ο Κινέζος πρόεδρος Xi Jinping και έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφορών προς ενίσχυση της κινεζικής επιρροής παγκοσμίως. Το 2021, 1,46 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αξίας $75 εκατ., μεταφέρθηκαν μεταξύ Ευρώπης και Κίνας με τρένα. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 4% του συνολικού διμερούς εμπορίου Ευρώπης και Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ