Πόσο «πράσινος» είναι ο παγκόσμιος στόλος;

Πόσο «πράσινος» είναι ο παγκόσμιος στόλος;

203
Πόσο «πράσινος» είναι ο παγκόσμιος στόλος;

Οι πρωτοβουλίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας με επίκεντρο τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος συνεχίζουν να εντείνονται με την πάροδο των ετών. Σε πρόσφατη έκθεσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons υπογραμμίζει ότι το 4,4% του στόλου, σε όρους χωρητικότητας, που πλέει στα παγκόσμια ύδατα είναι ικανό να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα. Το ίδιο ποσοστό το 2021 ήταν ίσο με 3,5% ενώ το 2017 ίσο με 2,1%. Την ίδια ώρα, έως τις αρχές του 2023, η Clarksons εκτιμά ότι το 5% του παγκόσμιου στόλου θα είναι ικανό να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα.

Την ίδια ώρα, από τα υπό ναυπήγηση πλοία, το 37,8% σε όρους τονάζ θα είναι ικανό να αξιοποιεί εναλλακτικά καύσιμα. Τα αντίστοιχα ποσοστά το 2021 και το 2017 ήταν ίσα με 28,9% και 10,5% αντίστοιχα.

Επιπλέον, από τα υπό ναυπήγηση πλοία, το 33,6% σε όρους χωρητικότητας θα είναι ικανό να καταναλώνει ως καύσιμο LNG (639 πλοία), το 2,3% θα είναι ικανό να καταναλώνει LPG (89 πλοία) και 3,2% θα είναι ικανό να καταναλώνει άλλα εναλλακτικά καύσιμα (200 πλοία): μεθανόλη (24 πλοία), αιθάνιο (11 πλοία), βιοκαύσιμα (επτά πλοία), υδρογόνο (έξι πλοία), υβριδική πρόωση /μπαταρίες (150).

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.