Οι πρόσφατες εξελίξεις στις ναυλαγορές

Οι πρόσφατες εξελίξεις στις ναυλαγορές

306
Οι πρόσφατες εξελίξεις στις ναυλαγορές

Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναυλαγορές, παρά την μικρή πτώση που κατεγράφη στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, bulk carriers και VLGCs. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, ο εβδομαδιαίος (21-25/3) δείκτης ClarkSea σημείωσε πτώση 2% και διαμορφώθηκε στα $40.384/ημέρα, παραμένοντας στο 3% των υψηλότερων επιπέδων στα οποία έχει διαμορφωθεί από το 1990.

Ειδικότερα, η ναυλαγορά των tankers κατέγραψε πτώση, με επίκεντρο τα μεγαλύτερα μεγέθη. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των ναύλων στη spot αγορά για “eco” VLCCs διαμορφώθηκαν υπό των $6.000/ημέρα από τα $10.162. Την ίδια ώρα, τα κέρδη των VLGCs υποχώρησαν, απόρροια μεταξύ άλλων των αυξημένων τιμών καυσίμων: τα κέρδη στη spot αγορά στο route Χιούστον-Τσίμπα μειώθηκαν κατά 12% στα $32.413/ημέρα. Ακόμη, θετικά εμφανίζονται τα σημάδια στην spot αγορά των LNGCs: ο μέσος όρος των ναύλων για DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψαν άνοδο 6% και διαμορφώθηκαν στα $45.250/ημέρα.

Παράλληλα, η εποχικότητα συνεχίζει να επηρεάζει τη ναυλαγορά των bulk carriers και δη των Capesizes. Ωστόσο, ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού στη spot αγορά για Handysize πλοία κατέγραψε άνοδο 10% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $33.333/ημέρα. Ταυτόχρονα, θετικά παραμένουν τα σημάδια για τους ναύλους των containerships, με την Clarksons να εστιάζει στα συμβόλαια χρονοναύλωσης, στα οποία οι ναύλοι βρίσκονται σε εξαιρετικά επίπεδα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.