Oι προοπτικές και οι προκλήσεις των συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα

Oι προοπτικές και οι προκλήσεις των συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα

131
Oι προοπτικές και οι προκλήσεις των συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα

«Ο τομέας των συνδυασμένων μεταφορών και των Logistics αποτελεί έναν από τους δυναμικούς κλάδους που συνεισφέρει στην εθνική οικονομία με περίπου το 1/10 του ΑΕΠ και διαρκώς μεγεθύνεται, συμβάλλοντας στην τόνωση της απασχόλησης με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, στο διαδικτυακό συνέδριο Transportation & Logistics II.

Ο υφυπουργός επισήμανε ότι η εφοδιαστική αλυσίδα, κατά την περίοδο της πανδημίας, διασφάλισε την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευμάτων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο ως αποτέλεσμα και της αποδοτικής συνεργασίας με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Παπαδόπουλος έθεσε ως προτεραιότητα την επικαιροποίηση του Σχεδίου Δράσης για την Εφοδιαστική, επισημαίνοντας πως οι προτεραιότητές είναι:

-Η προσέλκυση διεθνών εμπορευματικών ροών, η αύξηση του διερχόμενου φορτίου και η παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας.

-Η μείωση του αρνητικού περιβαλλοντικού αντίκτυπου των μεταφορών και η ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας.

-Η μετάβαση σε εφοδιαστική χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

-Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των μεταφορών και η παροχή καινοτόμων υπηρεσιών μεταφοράς και κινητικότητας με την εφαρμογή τεχνολογιών Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών.

-Οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, προκειμένου να καταγράφονται δεδομένα ροής εμπορευματικού φορτίου και να γίνεται βέλτιστη διαχείρισή τους.

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι σε κάθε μια από αυτές τις ενότητες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αναλάβει σημαντικές δράσεις. Ειδικότερα, ανέφερε τα εξής:

«Όσον αφορά στη βελτίωση των υποδομών, ο σιδηρόδρομος θα συνδεθεί με τα μεγάλα λιμάνια, τις Βιομηχανικές Περιοχές και τα Εμπορευματικά Κέντρα.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, έχει δρομολογήσει έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ.

Το τρένο που εξυπηρετεί σήμερα τις εμπορευματικές λειτουργίες στον Πειραιά, θα συνδεθεί και με τα υπόλοιπα μεγάλα λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα.

Αυτή η εξέλιξη θα διαμορφώσει έναν καινούργιο εμπορικό χάρτη με περισσότερες πύλες εισόδου, που θα βελτιώσουν τη διασύνδεση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Επιπλέον, έχει σημασία να προσδώσουμε προστιθέμενη αξία αναπτύσσοντας εδώ εγκαταστάσεις μεταποίησης, με στόχο τα εμπορεύματα που φτάνουν στη χώρα μας να βγαίνουν από τα ελληνικά σύνορα με τη μορφή τελικού προϊόντος.

Ο ΟΣΕ υπέγραψε Μνημόνιο Αμοιβαίας Κατανόησης και Συνεργασίας με την ΕΤΒΑ, με αντικείμενο τη σιδηροδρομική σύνδεση των ΒΙΠΕ με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο».

Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε επίσης ότι στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης υπάρχει μέριμνα για την αναβάθμιση της τηλεπικοινωνιακής υποδομής του ΟΣΕ, αλλά και επένδυση στα ασύρματα δίκτυα πέμπτης γενιάς (5G) στους έξι (6) ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους με συνολικό μήκος πάνω από 2.000 χιλιόμετρα.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στη μετεγκατάσταση περίπου 350 εταιρειών logistics επιχειρήσεων από τον Ελαιώνα στη Φυλή που έχει εγκριθεί από την Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας.

«Συνολικά, δημιουργούμε ένα σύστημα μεταφορών που θα είναι περισσότερο αποδοτικό, με καλύτερες συνθήκες μεταφόρτωσης, χρηστικά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας και χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Και είμαστε πάντα ανοιχτοί στη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και έχουμε τη βούληση να κάνουμε τις απαραίτητες προσαρμογές και βελτιώσεις, όταν αυτό κρίνεται σκόπιμο» κατέληξε ο υφυπουργός Μιχ. Παπαδόπουλος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.