
Η ανάγκη μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας έχει υπογραμμιστεί ιδιαίτερα τα τελευταία έτη και οι πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί με επίκεντρο αυτή την κατεύθυνση έχουν αυξηθεί σημαντικά. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons εξετάζει το προφίλ των παραγγελιών που έχουν λάβει χώρα εντός του 2022.
Ειδικότερα, τις πρώτες δέκα εβδομάδες του 2022 πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για 81 πλοία κατανάλωσης LNG συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 11,7 εκατ. GT, αντιστοιχώντας στο 66% των συνολικών παραγγελιών σε όρους τονάζ. Την ίδια ώρα, το 15% των παραγγελιών σε όρους τονάζ αφορούσε πλοία τα οποία είναι προετοιμασμένα ώστε να μπορούν μελλοντικά να καταναλώνουν αμμωνία ως καύσιμο (22 πλοία συνολικής χωρητικότητας ίσης με 1,8 εκατ. GT), το 4,7% θα καταναλώσει ως καύσιμο μεθανόλη, το 0,9% αιθάνιο ενώ το 0,1% αφορούσε πλοία τα οποία στο μέλλον θα μπορούν να τροφοδοτούνται με υδρογόνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε αρκετές περιπτώσεις, τα υπό ναυπήγηση πλοία θα είναι ικανά να καταναλώσουν πολλαπλά εναλλακτικά καύσιμα, τάση που συνιστά απόρροια της αβεβαιότητας που επικρατεί αναφορικά με το ποια θα είναι τα ναυτιλιακά καύσιμα που θα επικρατήσουν στο μέλλον.
Το προφίλ των παραγγελιών εντός του 2022 καταδεικνύει ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο σε πλοία που δύνανται να καταναλώσουν εναλλακτικά καύσιμα. Ενδεικτικά, το 2021 παραγγέλθηκαν 448 πλοία που έχουν τη δυνατότητα να καταναλώσουν εναλλακτικά καύσιμα (33,2% του συνολικού τονάζ που παραγγέλθηκε). Το 2020 οι αντίστοιχες παραγγελίες ήταν για 209 πλοία και το 2016 για μόλις 46.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ