Νωχελική δραστηριότητα στις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων

    152
    Νωχελική δραστηριότητα στις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων

    Πτωτικές είναι οι τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς η διαθέσιμη προσφορά πλοίων ξεπερνά τη ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά υγρών φορτίων. Παρότι οι ναύλοι παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σε routes που επηρεάζονται από τις αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη, στα κυριότερα routes τα κέρδη στα συμβόλαια χρονοναύλωσης παραμένουν υπό των OPEX.

    Ειδικότερα, ο μέσος όρος των κερδών των VLCCs στα συμβόλαια χρονοναύλωσης ήταν ίσος με $-20.138/ημέρα (μεταξύ 15-21 Μαρτίου), λόγω των περιορισμένων φορτίων. Ο μέσος όρος των Τ/C κερδών των Suezmaxes μειώθηκε κατά $9.034/ημέρα, φθάνοντας τα $53.458/ημέρα ενώ ο μέσος όρος των T/C κερδών των Aframaxes ήταν ίσος με $48.416/ημέρα, καθώς μειώθηκε κατά $5.110/ημέρα σε εβδομαδιαία βάση.

    Παράλληλα, οι αξίες των δεξαμενόπλοιων ηλικίας 5 ετών έχουν καταγράψει μερική άνοδο τον Μάρτιο του 2022. Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος αξίας για ένα VLCC είναι ίσος με $71,3 εκατ., έναντι $70,3 εκατ. τον Φεβρουάριο. Επιπλέον, ο μέσος όρος της αξίας των Suezmaxes κατέγραψε άνοδο 2,3% εντός του Μαρτίου σε σχέση με τον Φεβρουάριο και είναι ίσος με $48,3 εκατ.  Στα μικρότερα μεγέθη, οι αξίες δεν έχουν καταγράψει κάποια ουσιαστική αλλαγή εντός των τελευταίων δύο μηνών, ωστόσο παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο αξιών τα τελευταία τρία έτη.

    Πηγή: Intermodal/ Weekly Market Report Issue: Week 11 | Tuesday 22nd March 2022

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.