Η Ευρώπη «ποντάρει» στις τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης CO2

Η Ευρώπη «ποντάρει» στις τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης CO2

125
Η Ευρώπη «ποντάρει» στις τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης CO2

Το κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding Industry Co. Ltd. ανέθεσε στη MAN Energy Solutions μια παραγγελία για δύο κινητήρες διπλού καυσίμου MAN B&W 7S35ME-GI οι οποίοι προορίζονται για δύο πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2 χωρητικότητας 7.500 κυβικών μέτρων τα οποία ναυπηγούνται για λογαριασμό της Northern Lights, μιας κοινοπραξίας των Equinor, Shell και TotalEnergies.

H Northern Lights είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και τη λειτουργία ενός δικτύου μεταφοράς και αποθήκευσης CO2 στα πλαίσια του νορβηγικού κρατικού προγράμματος ‘Longship’, παρέχοντας έτσι σε ευρωπαϊκές εταιρείες τη δυνατότητα να αποθηκεύουν μόνιμα το CO2 που παράγεται από τις δραστηριότητές τους με ασφάλεια κάτω από το έδαφος.

Τα δύο νεότευκτα πλοία, των οποίων η ναυπήγηση πρόκειται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2024, θα καταναλώνουν ως καύσιμο κυρίως LNG, ενώ εκτός από τους κινητήρες διπλού καυσίμου θα διαθέτουν και άλλες καινοτόμες τεχνολογίες όπως το σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων EcoEGR της MAN ES για τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, ένα σύστημα αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης καθώς και ένα σύστημα αερολίπανσης. Με αυτό τον τρόπο, τα δύο νέα πλοία θα έχουν μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με συμβατικά δεξαμενόπλοια παρόμοιου μεγέθους, θέτοντας έτσι νέα πρότυπα στον τομέα της μεταφοράς CO2 με πλοία μικρών αποστάσεων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.