LPG carriers: Ποιο το μέλλον της αγοράς

LPG carriers: Ποιο το μέλλον της αγοράς

206
LPG carriers: Ποιο το μέλλον της αγοράς

Οι επιδράσεις του πολέμου στα ουκρανικά εδάφη είναι πολυποίκιλες για την παγκόσμια οικονομία και συμπαρασύρουν και το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο.

Με πρόσφατο άρθρο της, η Drewry αναλύει τον αντίκτυπο της πολεμικής σύρραξης στις βασικές κατηγορίες πλοίων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα LPG carriers, καθώς ενδεχόμενες κυρώσεις στη Ρωσία θα δημιουργήσουν επιπρόσθετη ζήτηση για LPG από άλλες περιοχές, όπως οι ΗΠΑ. H Ρωσία έχει αναστείλει την προμήθεια LPG στην Ευρώπη μέσω Ουκρανίας και Λευκορωσίας με τη χρήση του σιδηροδρόμου και, εάν η αναστολή αυτή συνεχιστεί, η Drewry αναμένει ότι οι ελλείψεις θα είναι σημαντικές στην περιοχή. Άλλωστε, η Ρωσία το 2021 προμήθευσε την Ευρώπη με 3,7 εκατ. τόνους LPG τόσο διά θαλάσσης όσο και μέσω σιδηροδρόμου. Η αντικατάσταση των ρωσικών φορτίων LPG μεταφράζεται από την Drewry ως επιπλέον ζήτηση για 7-10 VLGCs.

Την ίδια ώρα, αντιμέτωποι με σημαντικές προκλήσεις είναι εναλλακτικοί προμηθευτές LPG. Από τη μία, οι πολύ υψηλές τιμές στο Καζακστάν έχουν φέρει σωρεία αντιδράσεων και διαμαρτυριών στο εσωτερικό της χώρας, ενώ οι διενέξεις Αλγερίας-Μαρόκου επιδρούν αρνητικά στην προμήθεια αλγερινού φυσικού αερίου στην Ισπανία, που πραγματοποιείται μέσω αγωγών. Άνοδος της προσφοράς αναμένεται από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ, ενώ ενδεχόμενη άρση των κυρώσεων στο Ιράν θα σημαίνει επιπλέον όγκος, που θα εισέλθει στην αγορά και θα μπορεί να αντικαταστήσει τα ρωσικά φορτία.

Φωτό: Adam Hles/Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.