
Θετικά παραμένουν τα σημάδια στις ναυλαγορές, με τον εβδομαδιαίο δείκτη της Clarksons, ClakrSea να παραμένει σταθερός στα $41.377/ημέρα στα τέλη της εβδομάδας 14-18 Μαρτίου, αυξημένος κατά 24% σε σύγκριση με την αρχή του έτους.
Ειδικότερα, η διπλή εικόνα της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων επέμεινε, όπου οι ναύλοι για routes που επηρεάζονται από τις αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη έχουν εκτοξευθεί ενώ ο μέσος όρος των κερδών των VLCCs τα οποία δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers παρέμεινε σε αρνητικά επίπεδα. Την ίδια ώρα, βελτιωμένη ήταν η εικόνα στη ναυλαγορά των gas carriers: η μείωση των τιμών των καυσίμων ώθησε ανοδικά τα κέρδη των VLGCs. Eνδεικτικά τα κέρδη στη spot αγορά στο route Χιούστον-Τσίμπα κατέγραψαν άνοδο 8% στα $36.688/ημέρα. Ακόμη, αύξηση κατέγραψε ο μέσος όρος των κερδών των DFDE LNGCs μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ., ίση με 12%, φθάνοντας τα $42.500/ημέρα.
Παράλληλα, σε ανοδική πορεία βρέθηκαν και οι ναύλοι των bulk carriers. Τα κέρδη ταξιδιού των Supramaxes αυξήθηκαν κατά 6% στα $36.313/ημέρα ενώ ο μέσος όρος των κερδών των Capesizes αυξήθηκαν κατά 12% στα $19.788/ημέρα, στα υψηλότερα επίπεδά τους εντός του έτους.
Εξαιρετικές παραμένουν οι συνθήκες στην αγορά χρονοναυλώσεων των containerships παρότι η δραστηριότητα εμφανίστηκε μειωμένη εν μέσω αβεβαιότητας λόγω της ουκρανικής κρίσης και της έξαρσης κρουσμάτων στην Κίνα. Ενδεικτικά, τα rate assessments για συμβόλαιο διάρκειας 6-12 μηνών για containership μεταφορικής ικανότητας 2.750 TEUs παρέμειναν σταθερά σε εβδομαδιαία βάση στα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα των $82.500/ημέρα.
Φωτό: Wallace Woon/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ