Ανάμεικτες τάσεις στα επίπεδα των ναύλων

Ανάμεικτες τάσεις στα επίπεδα των ναύλων

282
Ανάμεικτες τάσεις στα επίπεδα των ναύλων

Θετικά παραμένουν τα σημάδια στις ναυλαγορές, με τον εβδομαδιαίο δείκτη της Clarksons, ClakrSea να παραμένει σταθερός στα $41.377/ημέρα στα τέλη της εβδομάδας 14-18 Μαρτίου, αυξημένος κατά 24% σε σύγκριση με την αρχή του έτους.

Ειδικότερα, η διπλή εικόνα της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων επέμεινε, όπου οι ναύλοι για routes που επηρεάζονται από τις αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη έχουν εκτοξευθεί ενώ ο μέσος όρος των κερδών των VLCCs τα οποία δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers παρέμεινε σε αρνητικά επίπεδα. Την ίδια ώρα, βελτιωμένη ήταν η εικόνα στη ναυλαγορά των gas carriers: η μείωση των τιμών των καυσίμων ώθησε ανοδικά τα κέρδη των VLGCs. Eνδεικτικά τα κέρδη στη spot αγορά στο route Χιούστον-Τσίμπα κατέγραψαν άνοδο 8% στα $36.688/ημέρα. Ακόμη, αύξηση κατέγραψε ο μέσος όρος των κερδών των DFDE LNGCs μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ., ίση με 12%, φθάνοντας τα $42.500/ημέρα.

Παράλληλα, σε ανοδική πορεία βρέθηκαν και οι ναύλοι των bulk carriers. Τα κέρδη ταξιδιού των Supramaxes αυξήθηκαν κατά 6% στα $36.313/ημέρα ενώ ο μέσος όρος των κερδών των Capesizes αυξήθηκαν κατά 12% στα $19.788/ημέρα, στα υψηλότερα επίπεδά τους εντός του έτους.

Εξαιρετικές παραμένουν οι συνθήκες στην αγορά χρονοναυλώσεων των containerships παρότι η δραστηριότητα εμφανίστηκε μειωμένη εν μέσω αβεβαιότητας λόγω της ουκρανικής κρίσης και της έξαρσης κρουσμάτων στην Κίνα. Ενδεικτικά, τα rate assessments για συμβόλαιο διάρκειας 6-12 μηνών για containership μεταφορικής ικανότητας 2.750 TEUs παρέμειναν σταθερά σε εβδομαδιαία βάση στα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα των $82.500/ημέρα.

Φωτό: Wallace Woon/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.