Θετικά παραμένουν τα σημάδια στις ναυλαγορές, με τον εβδομαδιαίο δείκτη της Clarksons, ClakrSea να παραμένει σταθερός στα $41.377/ημέρα στα τέλη της εβδομάδας 14-18 Μαρτίου, αυξημένος κατά 24% σε σύγκριση με την αρχή του έτους.
Ειδικότερα, η διπλή εικόνα της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων επέμεινε, όπου οι ναύλοι για routes που επηρεάζονται από τις αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη έχουν εκτοξευθεί ενώ ο μέσος όρος των κερδών των VLCCs τα οποία δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers παρέμεινε σε αρνητικά επίπεδα. Την ίδια ώρα, βελτιωμένη ήταν η εικόνα στη ναυλαγορά των gas carriers: η μείωση των τιμών των καυσίμων ώθησε ανοδικά τα κέρδη των VLGCs. Eνδεικτικά τα κέρδη στη spot αγορά στο route Χιούστον-Τσίμπα κατέγραψαν άνοδο 8% στα $36.688/ημέρα. Ακόμη, αύξηση κατέγραψε ο μέσος όρος των κερδών των DFDE LNGCs μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ., ίση με 12%, φθάνοντας τα $42.500/ημέρα.
Παράλληλα, σε ανοδική πορεία βρέθηκαν και οι ναύλοι των bulk carriers. Τα κέρδη ταξιδιού των Supramaxes αυξήθηκαν κατά 6% στα $36.313/ημέρα ενώ ο μέσος όρος των κερδών των Capesizes αυξήθηκαν κατά 12% στα $19.788/ημέρα, στα υψηλότερα επίπεδά τους εντός του έτους.
Εξαιρετικές παραμένουν οι συνθήκες στην αγορά χρονοναυλώσεων των containerships παρότι η δραστηριότητα εμφανίστηκε μειωμένη εν μέσω αβεβαιότητας λόγω της ουκρανικής κρίσης και της έξαρσης κρουσμάτων στην Κίνα. Ενδεικτικά, τα rate assessments για συμβόλαιο διάρκειας 6-12 μηνών για containership μεταφορικής ικανότητας 2.750 TEUs παρέμειναν σταθερά σε εβδομαδιαία βάση στα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα των $82.500/ημέρα.
Φωτό: Wallace Woon/ ΑΠΕ-ΜΠΕ