
Η ανάγκη ενεργειακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας καθίσταται ολοένα και πιο εμφανής, με τις κυβερνήσεις παγκοσμίως να κινούνται, με διαφορετικές ταχύτητες, προς την πραγμάτωση σχεδίων με φόντο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους. Σημαντικές είναι και οι πρωτοβουλίες που λαμβάνει η Δανία, η οποία προσβλέπει στη δημιουργία ενός νησιού καθαρής ενέργειας.
Ειδικότερα, βάσει ανάρτησης του World Economic Forum αλλά και πληθώρας ειδησεογραφικών μέσων, το εν λόγω νησί θα «χτιστεί» στη Βόρεια Θάλασσα, περίπου 60 χλμ. βόρεια της δυτικής Δανίας. Το μέγεθος του νησιού θα είναι περίπου ίσο με 18 γήπεδα ποδοσφαίρου (120.000 τ.μ.), ενώ υπάρχουν βλέψεις για αύξηση του μεγέθους κατά τρεις φορές.
Επιπλέον, το νησί θα παρέχει έως και τη διπλάσια ενέργεια απ’ ό,τι οι τωρινές εγκαταστάσεις υπεράκτιας αιολικής ενέργειας της Δανίας, με βλέψεις για τριπλασιασμό της μελλοντικά. Μια τέτοια εξέλιξη θα καθιστούσε την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας του νησιού σε επίπεδα ίσα με μιάμιση φορά εκείνων που απαιτεί η Δανία για ένα έτος. Συνεπώς, η ενέργεια, η οποία αντιστοιχεί στις ετήσιες ηλεκτρικές ανάγκες 10 εκατ. ευρωπαϊκών οικιών, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και από γειτονικές χώρες.
Παράλληλα, το νησί θα μπορούσε να είναι εξοπλισμένο και με μπαταρίες με επίκεντρο την αποθήκευση ενέργειας και ένα εργοστάσιο ηλεκτρόλυσης για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου.
Εφόσον το project ολοκληρωθεί, θα συνιστά μια επιπλέον «απόδειξη» της δυναμικότητας των συνεργειών μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς στο έργο εμπλέκονται τόσο δημόσιοι φορείς όσο και το ιδιωτικό επιχειρείν. Το κόστος του εκτιμάται περίπου στα $34 δισ.
Φωτό: Danish Energy Agency
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ