
Η αγορά ενέργειας διανύει περίοδο υψηλής μεταβλητότητας και αβεβαιότητας, καθώς η κρίση στην Ανατολική Ευρώπη ώθησε κυβερνήσεις όπως των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου να απαγορεύσουν τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου. Την ίδια ώρα, παρότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει προβεί σε αντίστοιχες ενέργειες, πολλές ιδιωτικές εταιρείες βάζουν «πάγο» στα ρωσικά ενεργειακά αγαθά, μειώνοντας σημαντικά την πρόσβασή τους και στις ευρωπαϊκές αγορές.
Οι προαναφερθείσες εξελίξεις έχουν προκαλέσει, μεταξύ άλλων, αισθητή μείωση της τιμής του ρωσικού πετρελαίου, γεγονός που, αν μη τι άλλο, ενισχύει την ανταγωνιστικότητά του. Ωστόσο, παρότι είναι ακόμη εφικτό για τους αγοραστές να αποκτήσουν ρωσικό πετρέλαιο, πολλές τράπεζες, διυλιστήρια και ναυτιλιακές εταιρείες θέτουν «εμπάργκο» στα ρωσικά ενεργειακά αγαθά.
Συνεπώς, η αγορά διακλαδώνεται σε δύο διαφορετικά «μονοπάτια». Από τη μία, ένα μέρος της αγοράς θα είναι πλήρως διαφανές και θα υπάρχουν καταγεγραμμένες προσφορές για ρωσικό πετρέλαιο. Από την άλλη, υπάρχουν «πλάγιοι» τρόποι για την προμήθεια και την εμπορία του ρωσικού πετρελαίου.
Η δεύτερη εναλλακτική φαντάζει ιδιαίτερα θελκτική για την Ινδία και τα κινεζικά διυλιστήρια, που μπορούν να αξιοποιήσουν το φθηνό ρωσικό πετρέλαιο για να προσφέρουν ώθηση στις οικονομίες τους. Πάντως, οφείλουν να λάβουν υπόψη και το ιδιαίτερα αυξημένο κόστος θαλάσσιας μεταφοράς που θα συνόδευε μια τέτοια κίνηση.
Τέλος, ένα επιπλέον ρίσκο είναι να βρεθούν στη δυσμενή θέση που πρόσφατα βρέθηκε ο ενεργειακός κολοσσός Shell, να απολογείται δημοσίως για την αγορά φθηνού ρωσικού πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ