Ποιο το μέλλον του θαλάσσιου εμπορίου για τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου

Ποιο το μέλλον του θαλάσσιου εμπορίου για τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου

80
Ποιο το μέλλον του θαλάσσιου εμπορίου για τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου

Ο ισχυρός σεισμός που έπληξε τη βορειοανατολική Ιαπωνία την Τετάρτη 16 Μαρτίου ξύπνησε αναμνήσεις των καταστροφικών φυσικών φαινομένων που έλαβαν χώρα στη Φουκουσίμα το 2011.

Συνεπώς εντείνονται οι ανησυχίες για το κατά πόσο οι βλέψεις του Ιάπωνα πρωθυπουργού Κισίντα να αναβαθμίσει τον ρόλο της πυρηνικής ενέργειας στην οικονομία της χώρας συνιστούν «σοφή» επιλογή.

Υπενθυμίζεται ότι το ατύχημα του 2011 οδήγησε την Ιαπωνία στο να χαράξει νέα πορεία αναφορικά με την ενέργεια. Στη συνέχεια, η Ιαπωνία αναρριχήθηκε στη νούμερο ένα θέση της παγκόσμιας κατάταξης των χωρών σε εισαγωγές LNG.

Επί του παρόντος, η πυρηνική ενέργεια καλύπτει περίπου το 3% των αναγκών της χώρας. Υπό την ατζέντα πρωθυπουργού Κισίντα, το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 20-22% έως το 2030, αναφέρει δημοσίευμα του Reuters.

Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, η Ιαπωνία θα συνεχίζει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο. Εφόσον η ατζέντα πρωθυπουργού Κισίντα προχωρήσει βάσει σχεδίου, αυτό αναμένεται να δώσει φτερά στα bulk carriers, που θα μεταφέρουν τα απαραίτητα δομικά υλικά για την κατασκευή των εργοστασίων. Από την άλλη, εφόσον τα σχέδια πρωθυπουργού μπουν σε «πάγο», τα LNGCs εκτιμάται πως θα συνεχίσουν να πλέουν προς τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου για να μεταφέρουν το απαραίτητο φυσικό αέριο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.