
Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε η είδηση ότι η P&O Ferries προχώρησε στην απόλυση 800 εργαζομένων της αλλά και στην αναστολή όλων των δρομολογίων της μέχρι νεοτέρας.
Μάλιστα οι απολυμένοι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν για τις τελευταίες εξελίξεις μέσω βίντεο. Όπως είναι λογικό η απόφαση της P&O Ferries, υποστηριζόμενη από τη DP World, έφερε τις αντιδράσεις των εργαζομένων, εργατικών σωματείων αλλά και της ίδιας της βρετανικής κυβέρνησης η οποία ενημέρωσε ότι θα επανεξετάσει τις συμβάσεις των εργαζομένων με την εταιρεία. Ο υφυπουργός Mεταφορών του Hνωμένου Bασιλείου και αρμόδιος για θέματα Nαυτιλίας Robert Courts εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρθηκε η P&O Ferries στους εργαζομένους της χαρακτηρίζοντας την κίνηση «απαράδεκτη». Το συνδικάτο RMT έκανε λόγο για μια από τις «πιο επαίσχυντες πράξεις στην ιστορία των βρετανικών εργασιακών σχέσεων» ενώ οι απεργιακές κινητοποιήσεις κλιμακώνονται στα λιμάνια Dover, Liverpool, Hull και Larne.
Από την πλευρά της η εταιρεία σημειώνει ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες οι δραστηριότητές της δεν είναι οικονομικά βιώσιμες. «Καταγράψαμε ετήσιες απώλειες £100 εκατ. οι οποίες καλύφθηκαν από τη μητρική μας εταιρεία DP World. Αυτό δεν είναι βιώσιμο. Η επιβίωσή μας εξαρτάται από άμεσες και σημαντικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν», αναφέρει η P&O Ferries σε ανακοίνωσή της.
Η P&O Ferries αποτελεί εκ των κορυφαίων εταιρειών διαχείρισης πορθμείων στο Ηνωμένο Βασίλειο μεταφέροντας ετησίως 10 εκατ. επιβάτες (προ-πανδημίας) ενώ είναι υπεύθυνη για το 15% των εμπορευματικών φορτίων που μεταφέρονται από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο. Συνεπώς η απόφασή της να αναστείλει τα δρομολόγιά της μεταφράζεται σε ουρές φορτηγών, καθυστερήσεις στη μεταφορά εμπορευμάτων και ελλείψεις βασικών προϊόντων στα ράφια των supermarkets όπως τυρί και κρουασάν από τη Γαλλία και λαχανικά από την Ισπανία. Όπως είναι αναμενόμενο οι πληθωριστικές πιέσεις για το μέσο καταναλωτή θα ενισχυθούν ενώ σημαντικός θα είναι και ο αντίκτυπος για τις βρετανικές επιχειρήσεις.
Φωτό: Thibault Vandermersch/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ