
Η αγορά LNG κατέγραψε ισχυρή μεταβλητότητα το 2021, τάση που επιμένει εντός του 2022, εν μέσω των διαταραχών στην Ανατολική Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό και καθώς οι οικονομίες, και κυρίως εκείνες της ΕΕ, αναζητούν εναλλακτικές πηγές φυσικού αερίου έναντι του ρωσικού, έκθεση της VesselsValue καταδεικνύει ότι ενδεχόμενη απουσία της Ρωσίας από την αγορά LNG δύναται να καλυφθεί από λοιπούς εξαγωγείς.
Ειδικότερα, η Ρωσία καταλαμβάνει δύο θέσεις στην κατάταξη των κορυφαίων είκοσι περιοχών εξαγωγής LNG τους τελευταίους δώδεκα μήνες, με συνολικό ποσοστό που αγγίζει το 6%. Επί του παρόντος, δεν καταγράφεται κάποια απότομη μεταβολή στις θαλάσσιες εξαγωγές από τις περιοχές αυτές, απόρροια του γεγονότος ότι στην αγορά LNG υπερτερούν τα συμβόλαια μεγάλης διάρκειας. Ωστόσο, η κατάσταση αυτή δύναται να αλλάξει εφόσον τα συμβόλαια αυτά φτάσουν στο πέρας τους, με την αγορά ενέργειας να χρειαστεί να καλύψει το κενό των περίπου 2 εκατ. κ.μ. ημερησίως που εξάγονται διά θαλάσσης από τις δύο αυτές περιοχές.
Παράλληλα, οι θαλάσσιες εξαγωγές LNG από τον Αραβικό Κόλπο βρίσκονται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022 και κατά περίπου 2 εκατ. κ.μ. ημερησίως λιγότερο σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τελευταίων τριών ετών. Συνεπώς, παρότι η Μέση Ανατολή φαίνεται πως διαθέτει τη δυνατότητα να καλύψει ενδεχόμενη απουσία της Ρωσίας από την παγκόσμια αγορά, μια αύξηση της ημερήσιας παραγωγής της κατά 2 εκατ. κ.μ. απλώς θα οδηγούσε στην επιστροφή της παραγωγής της στα κατά μέσο όρο επίπεδα των τελευταίων τριών ετών.
Για να αντιμετωπιστούν οι τωρινές εξελίξεις, η VesselsValue υπογραμμίζει ότι πρέπει οι τρεις περιοχές που ακολουθούν τον πρωτοπόρο Αραβικό Κόλπο (Κόλπος του Μεξικού, Νοτιοανατολική Ασία και Δυτική Ακτή Αυστραλίας) να είναι σε θέση να καλύψουν την πτώση της παραγωγής του. Από αυτές, πιο ελπιδοφόρα εναλλακτική φαντάζει εκείνη του Κόλπου του Μεξικού, η οποία είναι σχετικά καινούργια στην αγορά. Εφόσον επιτύχει μια αύξηση περίπου 3 εκατ. κ.μ. ημερησίως, δύναται να προσφέρει ανακούφιση στην αγορά ενέργειας και να μετριάσει την ανησυχία που επικρατεί, συντελώντας σε μείωση των τιμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ