
Η απανθρακοποίηση και ο τρόπος με τον οποίο θα επέλθει βρίσκονται σταθερά στην ατζέντα της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα, εκπρόσωποι της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, με την υποστήριξη των κυβερνήσεων, υπέβαλαν προτάσεις για το πώς ένα ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης θα μπορούσε να προσαρμοστεί προκειμένου να υποστηρίξει τις αναπτυσσόμενες χώρες.
Οι επικαιροποιημένες προτάσεις που κατατέθηκαν στον ΙΜΟ σκιαγραφούν πώς το IMO Maritime Research Fund (IMRF), ύψους $5 δισ., το οποίο θα επιταχύνει την ανάπτυξη τεχνολογιών και καυσίμων μηδενικών εκπομπών, θα μπορούσε επίσης να υποστηρίξει τις προσπάθειες των αναπτυσσόμενων χωρών για απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών.
Με επικεφαλής το International Chamber of Shipping και οκτώ ακόμα οργανισμούς της διεθνούς ναυτιλίας, οι τροποποιημένες προτάσεις προβλέπουν τη διάθεση περίπου του 10% του fund σε projects μείωσης των αερίων θερμοκηπίου (GHG) σε αναπτυσσόμενες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των μικρών νησιωτικών κρατών, που είναι ευάλωτα στην κλιματική αλλαγή.
Στην ανακοίνωση του ICS τονίζεται ότι οι προτάσεις αυτές έρχονται ως απάντηση στα αιτήματα αναπτυσσόμενων χωρών για πρόσβαση στο Ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης. «Οι αναπτυσσόμενες χώρες βιώνουν τα χειρότερα από την κλιματική κρίση. Η [ναυτιλιακή] βιομηχανία επιθυμεί να διαθέσει περίπου $50 εκατ. ετησίως, για να υποστηρίξει έργα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου σε αναπτυσσόμενες και ευάλωτες στην κλιματική αλλαγή χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Μικρών Νησιωτικών Αναπτυσσόμενων Κρατών. Αυτή θα ήταν μια σημαντική επένδυση και ώθηση στα υπάρχοντα προγράμματα του ΙΜΟ, για να διασφαλιστεί ότι η μετάβαση προς μηδενικές εκπομπές είναι δίκαιη και ισόνομη», υπογράμμισε ο Simon Bennett, Deputy Secretary General του International Chamber of Shipping.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ