Οι σημαντικές στρεβλώσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και οι καθυστερήσεις στη μεταφορά εμπορευμάτων συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και το 2022, ενώ η κρίση στην Ανατολική Ευρώπη πιθανώς να επιτείνει το πρόβλημα.
Στο πλαίσιο αυτό δεν προκαλούν εντύπωση τα δεδομένα της Sea-Intelligence, σύμφωνα με τα οποία η αξιοπιστία των θαλάσσιων μεταφορέων σε ό,τι αφορά την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων τους κατρακύλησε σε νέο ιστορικό χαμηλό. Η μείωση αυτή συνεχίζεται από το β’ εξάμηνο του 2021 και παρά το γεγονός ότι η διαθέσιμη χωρητικότητα στα κύρια δρομολόγια Ασίας και Βόρειας Αμερικής έχει αυξηθεί. Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο Ιανουάριο, μόλις το 30,9% των αφίξεων containerships κρίθηκαν έγκαιρες. Για όλο το 2021, το 36% των αφίξεων κρίθηκαν έγκαιρες, όταν ο μέσος όρος τριετίας (2018, 2019, 2020) ήταν άνω του 70%.
Για τις αφίξεις πλοίων που δεν ήταν έγκαιρες, οι καθυστερήσεις άγγιξαν τις 7,38 ημέρες τον Ιανουάριο έναντι των 7,68 ημερών τον Δεκέμβριο του 2021. Οι καθυστερήσεις στα ασιατικά routes ήταν περισσότερο εμφανείς σε εταιρείες με μεγαλύτερη παρουσία στην Ασία, όπως οι Εvergreen, OOCL, Wan Hai και COSCO. Αντιθέτως οι Maersk και Hamburg Sud κρίθηκαν περισσότερο αξιόπιστες σε ασιατικά δρομολόγια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Sea-Intelligence αναλύει τις επιδόσεις 60 θαλάσσιων μεταφορέων σε 34 διαφορετικά δρομολόγια.