
Η οικονομία της Ινδίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κατανάλωση άνθρακα και το Νέο Δελχί προσβλέπει σε σημαντική αύξηση της τοπικής παραγωγής τα επόμενη έτη. Ενδεικτικά, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Ινδία αναμένει τα ιδιωτικά ορυχεία της να διαθέτουν ετήσια παραγωγική ικανότητα περίπου 350-400 εκατ. τόνους άνθρακα έως το 2030.
Σημειώνεται ότι, επί του παρόντος, η Ινδία αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή άνθρακα παγκοσμίως μετά την Κίνα. Η αύξηση της εγχώριας παραγωγής αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση των εισαγωγών. Η Ινδία προμηθεύεται περίπου το 90% του εισαγόμενου άνθρακά της από την Ινδονήσια, την Αυστραλία και τη Νότια Αφρική.
Παράλληλα, οι αυξημένες τιμές άνθρακα στις διεθνείς αγορές τους τελευταίους μήνες έχουν οδηγήσει σε πτώση των εισαγωγών της Ινδίας. Συνεπώς, αυξήθηκε η εξάρτηση της εγχώριας αγοράς από την παραγωγή της κρατικής Coal India. Άλλωστε, η παραγωγή της Coal India αντιπροσωπεύει το 80% της εγχώριας κατανάλωσης.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ασιατικές χώρες διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά άνθρακα. Πέραν του ρόλου τους ως κορυφαίοι προορισμοί του ορυκτού, επενδύουν σημαντικά σε νέα projects παγκοσμίως. Δημοσίευμα του Guardian εντός του 2021 υπογράμμισε πως μόλις πέντε ασιατικές χώρες αντιστοιχούν στο 80% περίπου των νέων επενδύσεων σε εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής με τη χρήση άνθρακα παγκοσμίως.
Τέλος, οι βλέψεις του Νέου Δελχί αναμένεται να επιδράσουν στη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου. Άλλωστε, η σημαντική αύξηση της εγχώριας παραγωγής πιθανώς θα διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα τις εισαγωγές της Ινδίας ή θα τις μειώσει περαιτέρω, οδηγώντας σε πτώση τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ