Το μεγάλο στοίχημα της Ινδίας με τον άνθρακα

Το μεγάλο στοίχημα της Ινδίας με τον άνθρακα

61
Το μεγάλο στοίχημα της Ινδίας με τον άνθρακα

Η οικονομία της Ινδίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κατανάλωση άνθρακα και το Νέο Δελχί προσβλέπει σε σημαντική αύξηση της τοπικής παραγωγής τα επόμενη έτη. Ενδεικτικά, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Ινδία αναμένει τα ιδιωτικά ορυχεία της να διαθέτουν ετήσια παραγωγική ικανότητα περίπου 350-400 εκατ. τόνους άνθρακα έως το 2030.

Σημειώνεται ότι, επί του παρόντος, η Ινδία αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή άνθρακα παγκοσμίως μετά την Κίνα. Η αύξηση της εγχώριας παραγωγής αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση των εισαγωγών. Η Ινδία προμηθεύεται περίπου το 90% του εισαγόμενου άνθρακά της από την Ινδονήσια, την Αυστραλία και τη Νότια Αφρική.

Παράλληλα, οι αυξημένες τιμές άνθρακα στις διεθνείς αγορές τους τελευταίους μήνες έχουν οδηγήσει σε πτώση των εισαγωγών της Ινδίας. Συνεπώς, αυξήθηκε η εξάρτηση της εγχώριας αγοράς από την παραγωγή της κρατικής Coal India. Άλλωστε, η παραγωγή της Coal India αντιπροσωπεύει το 80% της εγχώριας κατανάλωσης.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ασιατικές χώρες διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά άνθρακα. Πέραν του ρόλου τους ως κορυφαίοι προορισμοί του ορυκτού, επενδύουν σημαντικά σε νέα projects παγκοσμίως. Δημοσίευμα του Guardian εντός του 2021 υπογράμμισε πως μόλις πέντε ασιατικές χώρες αντιστοιχούν στο 80% περίπου των νέων επενδύσεων σε εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής με τη χρήση άνθρακα παγκοσμίως.

Τέλος, οι βλέψεις του Νέου Δελχί αναμένεται να επιδράσουν στη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου. Άλλωστε, η σημαντική αύξηση της εγχώριας παραγωγής πιθανώς θα διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα τις εισαγωγές της Ινδίας ή θα τις μειώσει περαιτέρω, οδηγώντας σε πτώση τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά άνθρακα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.