
Οι συγκρούσεις στην Ανατολική Ευρώπη ενδέχεται να επηρεάσουν σημαντικά τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων με reefers, δεδομένου ότι η Ρωσία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο τόσο ως εξαγωγέας όσο και ως εισαγωγέας για την εν λόγω αγορά, όπως σημειώνει νέα ανάλυση της Drewry.
Την ίδια ώρα, ο οίκος αναλύσεων υπογραμμίζει ότι οποιαδήποτε μείωση της ζήτησης θα φέρει μια «ανακούφιση» στους ιδιοκτήτες των φορτίων, οι οποίοι εναγωνίως πασχίζουν να εξασφαλίσουν την απαραίτητη χωρητικότητα στα πλοία.
Σύμφωνα με την Drewry, Ρωσία και Ουκρανία από κοινού αντιπροσωπεύουν το 4,5% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου προϊόντων με reefers. To 2021, η Ρωσία εισήγαγε 4 εκατ. τόνους φρούτων, εκ των οποίων το 40% ήταν μπανάνες από το Εκουαδόρ και ένα μικρότερο ποσοστό από την Κεντρική Αμερική. Η Drewry υπολογίζει ότι το 50% του όγκου μπανανών που εισάγει η Ρωσία καταφθάνει στη χώρα με containerships και ο όγκος αυτός, παραδοσιακά, είναι υψηλότερος το πρώτο μισό του έτους. Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι ο αντίκτυπος ενδέχεται να είναι σφοδρός εάν το εμπόριο φρέσκων προϊόντων από τη δυτική ακτή της Νότιας Αμερικής επιβραδυνθεί. Παράλληλα, οι αγορές που βασίζονται στις εισαγωγές φρέσκων προϊόντων θα δουν τις τιμές να δέχονται έντονες πληθωριστικές πιέσεις.
H Βραζιλία, από την άλλη, αποτελεί σημαντικό τροφοδότη κρέατος της Ρωσίας, η οποία από τη μεριά της εξάγει ετησίως 1,4 εκατ. τόνους θαλασσινών που αλιεύονται στη Θάλασσα του Οχότσκ και εν συνεχεία μεταφορτώνονται σε reefer πλοία κυρίως ρωσικής σημαίας. Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος ρωσικών θαλασσινών έχει προορισμό την Κίνα, ο αντίκτυπος στις εν λόγω ροές δεν θα είναι μεγάλος, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, εκτός και αν το Πεκίνο αλλάξει στάση, τονίζει η Drewry.
Συνεπώς, οι επιδράσεις θα είναι ανάμεικτες, με τις εισαγωγικές ροές να επηρεάζονται σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι οι εξαγωγικές, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Μια παρατεταμένη κρίση αναμένεται να αλλάξει άρδην το trade pattern ευπαθών προϊόντων και ως εκ τούτου κάποιες αγορές ενδέχεται να επωφεληθούν.
Φωτό: dendoktoor/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ