Η διαθεσιμότητα ναυτικών στη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία

Η διαθεσιμότητα ναυτικών στη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία

446
Η διαθεσιμότητα ναυτικών στη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ενδέχεται να επηρεάσει τη διαθεσιμότητα των ναυτικών, ιδιαίτερα αξιωματικών, για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου, με αποτέλεσμα να αυξηθούν τόσο τα μισθολόγιά τους όσο και τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, σημειώνει η Drewry σε νέα ανάλυσή της.

Άλλωστε, Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού και, σύμφωνα με την Drewry, οι Ρώσοι αξιωματικοί ανέρχονται σε 46.500, ενώ οι Ουκρανοί σε 41.000. Oι αντίστοιχοι αριθμοί για τα κατώτερα πληρώματα είναι 41.200 και 32.400 αντίστοιχα. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η παγκόσμια προσφορά αξιωματικών στα πλοία είναι της τάξης των 650.000 και των κατώτερων πληρωμάτων 920.000, συνδυαστικά Ρώσοι και Ουκρανοί αντιπροσωπεύουν το 13% της παγκόσμιας προσφοράς αξιωματικών και το 8% της παγκόσμιας προσφοράς κατώτερων πληρωμάτων.

22

Προφανώς, από την όλη κατάσταση δεν θα επηρεαστεί το σύνολο των 161.400 Ρώσων και Ουκρανών ναυτικών, αλλά όσο η έκρυθμη κατάσταση παραμένει, ένα σημαντικό μέρος των αξιωματικών θα επηρεαστεί. Τα δε κατώτερα πληρώματα είναι οριακά περισσότερο ευέλικτα, καθώς η εκπαίδευσή τους απαιτεί λιγότερο χρόνο, τονίζει η Drewry.

Ρώσοι και Ουκρανοί αξιωματικοί απασχολούνται σε μεγάλο αριθμό δεξαμενόπλοιων, στα οποία οι ελλείψεις έμπειρων και καλά εκπαιδευμένων αξιωματικών είναι μεγαλύτερες. Συνεπώς, ο αντίκτυπος θα είναι περισσότερο εμφανής στο θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων, εκτιμά η Drewry.

Ο επαναπατρισμός Ουκρανών ναυτικών καθίσταται πλέον δύσκολος, ενώ όσοι θέλουν να μπαρκάρουν επίσης δεν θα μπορούν να μετακινηθούν. Το γεγονός ότι πολλές χώρες απαγορεύουν στους εναέριους χώρους τους ρωσικά αεροπλάνα αλλά και οι περιορισμοί της διεθνούς κοινότητας σε ό,τι αφορά τις βίζες θα πλήξουν και τους Ρώσους ναυτικούς. Οι κυρώσεις με στόχο το τραπεζικό σύστημα της Ρωσίας θα καταστήσουν δύσκολες τις πληρωμές τους και ως εκ τούτου πολλές εταιρείες ενδέχεται να στραφούν σε ναυτικούς άλλων εθνικοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, οι Ινδοί ναυτικοί αποτελούν μια εναλλακτική, καθώς οι απολαβές τους είναι παρόμοιες με αυτές των Ρώσων και των Ουκρανών και η προσφορά τους υψηλότερη.

H Drewry αναμένει ότι η κρίση στην Ουκρανία θα οδηγήσει προς τα πάνω τις απολαβές των αξιωματικών, καθώς ήδη καταγράφονται ελλείψεις αναλογικά με τον παγκόσμιο στόλο. Η άνοδος των μισθολογίων και τα αυξανόμενα premiums ναυτασφαλίσεων θα αυξήσουν τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, καταλήγει ο οίκος αναλύσεων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.