
Παρά το γεγονός ότι (και) η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα έχει στραμμένο το βλέμμα της στην ουκρανική κρίση και στο πώς αυτή θα επηρεάσει μεταξύ άλλων και τη ναυτική κίνηση, οι αλλαγές πληρωμάτων συνεχίζουν να προκαλούν πονοκεφάλους στις ναυτιλιακές εταιρείες και στα τμήματα πληρωμάτων, ως απόρροια της πανδημίας.
Ο πιο πρόσφατος Neptune Declaration Crew Change Indicator του Global Maritime Forum έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ο αντίκτυπος της Όμικρον στις αλλαγές πληρωμάτων είναι ακόμη αισθητός. Πιο συγκεκριμένα, το ποσοστό των ναυτικών των οποίων οι συμβάσεις έχουν ολοκληρωθεί και παραμένουν στα πλοία αυξήθηκε στο 5% από το 4,2% του προηγούμενου μήνα. Μάλιστα το εν λόγω ποσοστό είναι το υψηλότερο από τον Δεκέμβριο του 2021. Την ίδια ώρα, το ποσοστό των ναυτικών με πάνω από 11 μήνες στα πλοία παρέμεινε σταθερό στο 0,4%. Αυξημένο παρουσιάζεται το ποσοστό των εμβολιασμένων ναυτικών, δεδομένης της καλύτερης πρόσβασης στους εμβολιασμούς: από το 66,8% του Φεβρουαρίου στο 72,8% του Μαρτίου.
Στη σχετική ανακοίνωση του Global Maritime Forum τονίζεται ότι η Όμικρον επιφέρει σημαντικές προκλήσεις στις αλλαγές πληρωμάτων, λόγω της αύξησης των κρουσμάτων μεταξύ των ναυτικών που επιθυμούν να επαναπατριστούν και αυτών που θα επιβιβαστούν στα πλοία. Παράλληλα, περιορισμοί στις μετακινήσεις παραμένουν σε ισχύ, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Κίνα. Στον αντίποδα, θετικές είναι οι εξελίξεις για τη ναυτική κίνηση σε χώρες όπως οι Φιλιππίνες και η Αυστραλία, οι οποίες έχουν χαλαρώσει τα μέτρα.
Σημειώνεται ότι ο Neptune Declaration Crew Change Indicator λαμβάνει δεδομένα από τις εξής διαχειρίστριες εταιρείες, οι οποίες απασχολούν επί του παρόντος στα πλοία τους 90.000 ναυτικούς: Anglo-Eastern, Bernhard Schulte, Columbia Shipmanagement, Fleet Management (FLEET), OSM, Synergy Marine, Thome, V.Group και Wallem Ship Management.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ