
Η μάχη των εφοδιαστικών αλυσίδων με στόχο την επιστροφή στην κανονικότητα συνεχίζει να μαίνεται, από όταν η «έκρηξη» της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 επέφερε σημαντικές διαταραχές. Εν έτει 2022, νέοι σκόπελοι κάνουν την εμφάνισή τους για τα logistics, ως αποτέλεσμα του μπαράζ κυρώσεων που έχει ανακοινώσει η Δύση έναντι της Ρωσίας και των αντίποινων της δεύτερης.
Ειδικότερα, χάος έχει προκληθεί στις αερομεταφορές, τόσο τις επιβατικές όσο και τις εμπορικές, καθώς οι απαγορεύσεις που έχουν θέσει ευρωπαϊκές χώρες στις ρωσικές εταιρείες αερομεταφορών παραλύουν την επιβατική κίνηση και σημαντικό μέρος του εμπορίου. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, οι νεότερες εξελίξεις προκαλούν ανησυχία για περίπου το ένα πέμπτο των παγκόσμιων εμπορικών αερομεταφορών.
Σημειώνεται ότι η γερμανική Lufthansa, η Air France, η Finnair και η Virgin Atlantic έχουν ήδη ακυρώσει πτήσεις με προορισμό χώρες της νότιας Ασίας, όπως η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, λόγω των περιορισμών που έθεσε η Ρωσία.
Την ίδια ώρα, οι πτήσεις που πραγματοποιούνται επιτάσσουν αρκετά υψηλότερους ναύλους, απόρροια μεταξύ άλλων της μεγαλύτερης απόστασης που πρέπει να καλυφθεί.
Ακολουθώντας το παράδειγμα του Καναδά και της ΕΕ, η Ουάσιγκτον ανακοίνωσε το κλείσιμο του εναέριου χώρου της για τη Ρωσία, μια κίνηση που αναμένεται να προκαλέσει την αντίδραση της Μόσχας και να δυσκολέψει περαιτέρω τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Πρότερα της ανακοίνωσης, ήδη κάποιες ισχυρές αμερικανικές εταιρείες είχαν διακόψει τις υπηρεσίες τους προς τη Ρωσία, όπως η American Airlines, η UPS (United Parcel Service) και η FedEx.
Φωτό: ΜyUKhub2/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ