
Στον απόηχο της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία, οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές παρακολουθούν στενά τις επιδράσεις στα πληρώματα και στην ασφαλή λειτουργία της εμπορικής ναυτιλίας στην περιοχή.
Ο εμπορικός στόλος της ΕΕ, άλλωστε, βασίζεται εν πολλοίς σε Ρώσους και Ουκρανούς ναυτικούς οι οποίοι αθροιστικά αντιπροσωπεύουν το 14,5% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού στα πλοία.
«Οι ναυτικοί είναι βασικοί εργαζόμενοι και βρίσκονται στην καρδιά της ευρωπαϊκής οικονομίας. Έχουν εργαστεί ακούραστα για να παραδώσουν τα αγαθά μας και έχουν κάνει εξαιρετικές θυσίες για να διατηρήσουν την οικονομία μας αδιάκοπη τα δύο τελευταία χρόνια της πανδημίας. Οι Ουκρανοί ναυτικοί βιώνουν ήδη τον αντίκτυπο αυτής της ταχέως εξελισσόμενης κατάστασης, με αυτούς που ολοκληρώνουν τις συμβάσεις τους να μην τους επιτρέπεται να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Η παροχή καταλύματος και βίζας για τους αποκλεισμένους ναυτικούς είναι κρίσιμης σημασίας για τους πλοιοκτήτες στην προσπάθεια να υποστηρίξουν τα πληρώματά τους», σημειώνει ο Φίλιππος Φιλής, πρόεδρος της ECSA, σε σχετική ανακοίνωση.
Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές καλούν τους νομοθέτες της ΕΕ να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις συνέπειες της κρίσης στις αλλαγές πληρωμάτων, οι οποίες ήδη πλήττονται τα τελευταία δύο χρόνια από την πανδημία. Στην ανακοίνωσή της η ΕCSA σημειώνει ότι η κρίση στην Ανατολική Ευρώπη ενδέχεται να επιφέρει ελλείψεις ναυτικών, και δη αξιωματικών, στα πλοία της ΕΕ. Την ίδια ώρα, και η μισθοδοσία τους ενδέχεται να επηρεαστεί μετά τις κυρώσεις στο ρωσικό τραπεζικό σύστημα.
Τέλος, σημαντικός ενδέχεται να είναι ο αντίκτυπος στις εφοδιαστικές αλυσίδες, υπογραμμίζουν οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές, με δεδομένο το γεγονός ότι πολλά ουκρανικά λιμάνια είναι κλειστά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ