Το προηγούμενο έτος αδιαμφισβήτητα μπορεί να χαρακτηριστεί «λαμπρό» για την αγορά LNG αλλά και για τη ναυλαγορά των LNGCs. Όπως σημειώνει ετήσια έκθεση του πετρελαϊκού κολοσσού Shell, το παγκόσμιο εμπόριο LNG διαμορφώθηκε στους 380 εκατ. τόνους για το 2021, αυξημένο κατά 6% (21 εκατ. τόνους) σε σχέση με το 2020.
Οδηγοί της αγοράς LNG ήταν η Κίνα και οι ΗΠΑ, με την Κίνα να αποτελεί τον κορυφαίο εισαγωγέα του ενεργειακού αγαθού (79 εκατ. τόνους) και τις ΗΠΑ τον κορυφαίο εξαγωγέα (24 εκατ. τόνους). Μάλιστα, η Κίνα υπέγραψε συμβόλαια μακράς διάρκειας με επίκεντρο την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της, τα οποία αφορούν φορτία που ξεπερνούν τους 20 εκατ. τόνους ετησίως. Συνεπώς, διαφαίνεται ότι το φυσικό αέριο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο ενεργειακό μείγμα της Κίνας και κατ’ επέκταση στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της κινεζικής οικονομίας.
Παράλληλα, ο ρόλος του LNG θα αναβαθμιστεί σε γενικότερο πλαίσιο τα επόμενα έτη. Άλλωστε, σύμφωνα με τη Shell, η παγκόσμια ζήτηση LNG αναμένεται να ξεπεράσει τους 700 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2040.
Τέλος, ο «αέρας» αλλαγής έχει αρχίσει να κάνει αισθητή την παρουσία του και στη ναυτιλία. Το 30% των νέων παραγγελιών μεγάλων πλοίων σε όρους τονάζ το 2021 αφορούσε πλοία που δύνανται να καταναλώσουν LNG.