
H έκρυθμη κατάσταση στα ρωσο-ουκρανικά σύνορα και οι ανησυχίες για εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία ανά πάσα στιγμή έχουν, όπως είναι λογικό, σημαντική επίδραση στις εμπορευματικές ροές και στη ναυτιλιακή κίνηση στη Μαύρη Θάλασσα. Μπορεί η Ρωσία να ανέστειλε το «μπλοκάρισμα» των ουκρανικών λιμανιών στην Αζοφική Θάλασσα και στη Μαύρη Θάλασσα την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου, ωστόσο ο αντίκτυπος στην πρόσβαση των πλοίων έστω και για μικρό χρονικό διάστημα ήταν μεγάλος. Άλλωστε, η Μαύρη Θάλασσα αποτελεί σημαντικό κόμβο εξαγωγών για πληθώρα εμπορευμάτων, όπως το πετρέλαιο, τα πετρελαιοειδή παράγωγα, το LPG, ο χάλυβας, το σιτάρι και το καλαμπόκι.
Πρόσφατα μάλιστα η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σημειώνει ότι παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην περιοχή και συμβουλεύει τα μέλη της για αυξημένη προσοχή όταν πλοία τους εισέρχονται στη Μαύρη Θάλασσα. «Παρά το γεγονός ότι η περιοχή δεν αποτελεί κύριο route για τη γερμανική ναυτιλία, φοβόμαστε ότι ενδεχόμενη σύρραξη θα έχει σημαντικές συνέπειες πέραν της περιοχής και ως εκ τούτου για τη ναυτιλία στο σύνολό της όπως για παράδειγμα στις αλλαγές πληρωμάτων για Ουκρανούς ναυτικούς», τονίζεται στη σχετική ανάρτηση.
Bulk carriers
Σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, οι εξαγωγές ξηρών φορτίων μέσω της Μαύρης Θάλασσας καταγράφουν μείωση 44% εντός του Φεβρουαρίου συγκριτικά με τον Ιανουάριο, όταν και οι εν λόγω ροές ξεκίνησαν δυναμικά. Την ίδια ώρα κινούνται σε μειωμένα επίπεδα κατά 15% σε σχέση με τον μέσο όρο της πενταετίας 2017-2021 για χρονικό διάστημα από τις αρχές του έτους έως τις 11 Φεβρουαρίου.
Containerships
Σε ό,τι αφορά τα containerships, δεδομένα της VesselsValue δείχνουν ότι τα ταξίδια των εν λόγω πλοίων στην ευρύτερη περιοχή ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα ούτως ή άλλως από τις αρχές του έτους. Ωστόσο, εντός του Φεβρουαρίου κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα της πενταετίας και βαίνουν πρόσω ολοταχώς για πτώση 22% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ