
Συμφωνία επετεύχθη σε πρόταση των Ηνωμένων Εθνών να μεταφερθούν 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου από δεξαμενόπλοιο το οποίο βρίσκεται για πολλά χρόνια αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Ras Issa της Υεμένης.
Ο Martin Griffiths, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, αρμόδιος για τις ανθρωπιστικές υποθέσεις, εξέφρασε την ικανοποίησή του στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για την πρόοδο που παρατηρείται αναφορικά με την επίλυση του ζητήματος του «FSO Safer», του οποίου η πολυετής παρουσία στην Ερυθρά Θάλασσα εγείρει ανησυχίες. Τα Ηνωμένα Έθνη πολλάκις έχουν προειδοποιήσει για τον κίνδυνο μεγάλης πετρελαιοκηλίδας ή έκρηξης, τα οποία θα μπορούσαν να προκαλέσουν μεγάλη οικολογική καταστροφή στην ευρύτερη περιοχή.
Σημειώνεται ότι, το 2014, σιίτες αντάρτες Χούτι, υποστηριζόμενοι από το Ιράν, προσπάθησαν να ανατρέψουν τη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση, καταλαμβάνοντας την πρωτεύουσα Σαναά και πολλά τμήματα του βορρά. Ένας συνασπισμός υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας εισήλθε στον πόλεμο τον Μάρτιο του 2015, με την υποστήριξη των ΗΠΑ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για να προσπαθήσει να επαναφέρει τον πρόεδρο Abed Rabbo Mansour Hadi στην εξουσία.
Το «FSO Safer», μήκους 360 μ., ναυπηγήθηκε το 1974 στην Ιαπωνία και πουλήθηκε στην κυβέρνηση της Υεμένης τη δεκαετία του 1980. Οι αντάρτες Χούτι κατέλαβαν τα δυτικά λιμάνια της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένου του Ras Issa, μόλις τέσσερα μίλια μακριά από το σημείο όπου είναι αγκυροβολημένο το δεξαμενόπλοιο. Η έντονη παρουσία των στρατευμάτων των Χούτι καθιστά δύσκολη την πρόσβαση των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να επιθεωρηθεί το πλοίο, παρά τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις.
Πρόσφατα, η Greenpeace δημοσιοποίησε έκθεση για τον περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο ενδεχόμενης πετρελαιοκηλίδας από το πλοίο. «Η μόνη λύση είναι η ασφαλής μεταφορά πετρελαίου από το πλοίο», καταλήγει η έκθεση.
Φωτό: MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ