FSO Safer: Συμφωνία για το πλοίο-περιβαλλοντική βόμβα στην Ερυθρά Θάλασσα

FSO Safer: Συμφωνία για το πλοίο-περιβαλλοντική βόμβα στην Ερυθρά Θάλασσα

407
FSO Safer: Συμφωνία για το πλοίο-περιβαλλοντική βόμβα στην Ερυθρά Θάλασσα
Το «FSO Safer»

Συμφωνία επετεύχθη σε πρόταση των Ηνωμένων Εθνών να μεταφερθούν 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου από δεξαμενόπλοιο το οποίο βρίσκεται για πολλά χρόνια αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Ras Issa της Υεμένης.

Ο Martin Griffiths, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, αρμόδιος για τις ανθρωπιστικές υποθέσεις, εξέφρασε την ικανοποίησή του στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για την πρόοδο που παρατηρείται αναφορικά με την επίλυση του ζητήματος του «FSO Safer», του οποίου η πολυετής παρουσία στην Ερυθρά Θάλασσα εγείρει ανησυχίες. Τα Ηνωμένα Έθνη πολλάκις έχουν προειδοποιήσει για τον κίνδυνο μεγάλης πετρελαιοκηλίδας ή έκρηξης, τα οποία θα μπορούσαν να προκαλέσουν μεγάλη οικολογική καταστροφή στην ευρύτερη περιοχή.

Σημειώνεται ότι, το 2014, σιίτες αντάρτες Χούτι, υποστηριζόμενοι από το Ιράν, προσπάθησαν να ανατρέψουν τη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση, καταλαμβάνοντας την πρωτεύουσα Σαναά και πολλά τμήματα του βορρά. Ένας συνασπισμός υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας εισήλθε στον πόλεμο τον Μάρτιο του 2015, με την υποστήριξη των ΗΠΑ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για να προσπαθήσει να επαναφέρει τον πρόεδρο Abed Rabbo Mansour Hadi στην εξουσία.

Το «FSO Safer», μήκους 360 μ., ναυπηγήθηκε το 1974 στην Ιαπωνία και πουλήθηκε στην κυβέρνηση της Υεμένης τη δεκαετία του 1980. Οι αντάρτες Χούτι κατέλαβαν τα δυτικά λιμάνια της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένου του Ras Issa, μόλις τέσσερα μίλια μακριά από το σημείο όπου είναι αγκυροβολημένο το δεξαμενόπλοιο. Η έντονη παρουσία των στρατευμάτων των Χούτι καθιστά δύσκολη την πρόσβαση των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να επιθεωρηθεί το πλοίο, παρά τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις.

Πρόσφατα, η Greenpeace δημοσιοποίησε έκθεση για τον περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο ενδεχόμενης πετρελαιοκηλίδας από το πλοίο. «Η μόνη λύση είναι η ασφαλής μεταφορά πετρελαίου από το πλοίο», καταλήγει η έκθεση.

Φωτό: MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT/AΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.