Προορισμός «πολυτελείας» η Ωκεανία;

Προορισμός «πολυτελείας» η Ωκεανία;

144
Προορισμός «πολυτελείας» η Ωκεανία;

Το εμπόριο της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις θαλάσσιες και τις εναέριες μεταφορές, και μάλιστα τα κόστη μεταφοράς προς τις δύο χώρες της Ωκεανίας αυξήθηκαν σημαντικά στις αρχές του 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2021. Στην εξέλιξη αυτή, μεταξύ άλλων, έχουν συμβάλει οι εξελίξεις στο παγκόσμιο εμπόριο, και δη η επιμένουσα κρίση που ταλανίζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες.

Ειδικότερα, το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διά θαλάσσης από την Άπω Ανατολή στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία έχει αυξηθεί τόσο στη spot αγορά όσο και σε εκείνη των long-term συμβολαίων. Όπως καταδεικνύει πρόσφατη έκθεση του οίκου αναλύσεων Xeneta, οι ναύλοι στη spot αγορά αυξήθηκαν πάνω από 80% σε ετήσια βάση, στα $9.925/FEU, ενώ στην αγορά χρονοναυλώσεων έχουν αυξηθεί κατά 130% σε ετήσια βάση, με τον μέσο όρο των συμβολαίων για τους τρεις τελευταίους μήνες να διαμορφώνεται στα $9.278/FEU. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019 και το 2020 οι ναύλοι των συμβολαίων μακράς διάρκειας είχαν διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στα $1.775/FEU.

Παράλληλα, η αύξηση στη ναυλαγορά των containerships ώθησε προς τα επάνω και τους ναύλους στις αερομεταφορές, καθώς οι εισαγωγείς αναζήτησαν εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς των εμπορευμάτων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι από την Άπω Ανατολή στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία κατέγραψαν άνοδο σχεδόν 50% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα $8,5/kg. Την ίδια ώρα, οι ναύλοι στην αγορά χρονοναυλώσεων αυξήθηκαν κατά 44%, στα $9,6/kg.

Τέλος, η Xeneta υπογραμμίζει ότι τους επόμενους μήνες δεν προβλέπεται διόρθωση στους ναύλους ούτε για τις θαλάσσιες μεταφορές αλλά ούτε για τις αερομεταφορές, με τα κόστη να εκτιμάται πως θα παραμείνουν αυξημένα.

Φωτό: Bernd Hildebrandt/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.