
Μετά από πολλά 15 χρόνια εξυγίανσης του δανειακού χαρτοφυλακίου τους, οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται σε ένα σημείο καμπής με προοπτικές σημαντικής αύξησης της κερδοφορίας τους, αναφέρει η Goldman Sachs σε ανάλυσή της για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.
Ειδικότερα, η Goldman προβλέπει ότι έως το 2023:
1) Η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων (Return on Tangible Equity, ROTE) τους θα τείνει στο μέσο ευρωπαϊκό επίπεδο,
2) Τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματά τους (NPEs) θα συγκλίνουν με τα επίπεδα της ΕΕ και των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (EU/CEEMEA),
3) Ο λεγόμενος δείκτης Texas, που μετρά τα μη εξυπηρετούμενα στοιχεία ενεργητικού προς το μετοχικό κεφάλαιο (tangible common equity) συν τις προβλέψεις για επισφαλή δάνεια, θα μειωθεί στο μισό, περίπου στο 30% από 60% που εκτιμάται για το 2021, λόγω της μείωσης των NPEs και της αύξησης των κεφαλαιακών μαξιλαριών και των προβλέψεων και
4) Η διανομή μερισμάτων θα είναι ξανά στη συζήτηση.
Όσον αφορά τους δείκτες των μη εξυπηρετούμενων δανείων, η Goldman εκτιμά ότι θα γίνουν μονοψήφιοι το 2022.
Οι ελληνικές τράπεζες, αναφέρει, βρίσκονται σε τροχιά ισχυρής ανάκαμψης της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων τους (ROTE) και συγκεκριμένα προβλέπει ότι αυτή θα αυξηθεί από 5% το 2021 στο 8% το 2023. Η πρόβλεψη αυτή στηρίζεται: α) στη μείωση του οργανικού κόστους κινδύνου από 90 μονάδες βάσης το 2021 στις 60 μ.β. κατά μέσο όρο την περίοδο 2022-24, β) στην αύξηση των εξυπηρετούμενων δανείων, που είχαν μείνει σταθερά την περίοδο 2016-21, με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,5%, και γ) αύξηση του λόγου των εσόδων προς τις δαπάνες τους κατά περισσότερο από 500 μ.β. την περίοδο 2021-24 χάρη στον έλεγχο του κόστους.
Επιπλέον, σημειώνει, τα υψηλότερα επιτόκια θα ενισχύσουν το καθαρό περιθώριο τόκων, με κάθε αύξηση 25 μ.β. στις αποδόσεις των ομολόγων να αυξάνουν 2% τα καθαρά κέρδη, κάτι που αναμένεται να αντισταθμίσει εν μέρει τον αρνητικό (αλλά διαχειρίσιμο) αντίκτυπο στα κεφάλαια από την αποτίμηση του ενεργητικού τους με βάση τις αγοραίες τιμές (Mark to Market).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ