
Μετά από πολλά 15 χρόνια εξυγίανσης του δανειακού χαρτοφυλακίου τους, οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται σε ένα σημείο καμπής με προοπτικές σημαντικής αύξησης της κερδοφορίας τους, αναφέρει η Goldman Sachs σε ανάλυσή της για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.
Ειδικότερα, η Goldman προβλέπει ότι έως το 2023:
1) Η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων (Return on Tangible Equity, ROTE) τους θα τείνει στο μέσο ευρωπαϊκό επίπεδο,
2) Τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματά τους (NPEs) θα συγκλίνουν με τα επίπεδα της ΕΕ και των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (EU/CEEMEA),
3) Ο λεγόμενος δείκτης Texas, που μετρά τα μη εξυπηρετούμενα στοιχεία ενεργητικού προς το μετοχικό κεφάλαιο (tangible common equity) συν τις προβλέψεις για επισφαλή δάνεια, θα μειωθεί στο μισό, περίπου στο 30% από 60% που εκτιμάται για το 2021, λόγω της μείωσης των NPEs και της αύξησης των κεφαλαιακών μαξιλαριών και των προβλέψεων και
4) Η διανομή μερισμάτων θα είναι ξανά στη συζήτηση.
Όσον αφορά τους δείκτες των μη εξυπηρετούμενων δανείων, η Goldman εκτιμά ότι θα γίνουν μονοψήφιοι το 2022.
Οι ελληνικές τράπεζες, αναφέρει, βρίσκονται σε τροχιά ισχυρής ανάκαμψης της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων τους (ROTE) και συγκεκριμένα προβλέπει ότι αυτή θα αυξηθεί από 5% το 2021 στο 8% το 2023. Η πρόβλεψη αυτή στηρίζεται: α) στη μείωση του οργανικού κόστους κινδύνου από 90 μονάδες βάσης το 2021 στις 60 μ.β. κατά μέσο όρο την περίοδο 2022-24, β) στην αύξηση των εξυπηρετούμενων δανείων, που είχαν μείνει σταθερά την περίοδο 2016-21, με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,5%, και γ) αύξηση του λόγου των εσόδων προς τις δαπάνες τους κατά περισσότερο από 500 μ.β. την περίοδο 2021-24 χάρη στον έλεγχο του κόστους.
Επιπλέον, σημειώνει, τα υψηλότερα επιτόκια θα ενισχύσουν το καθαρό περιθώριο τόκων, με κάθε αύξηση 25 μ.β. στις αποδόσεις των ομολόγων να αυξάνουν 2% τα καθαρά κέρδη, κάτι που αναμένεται να αντισταθμίσει εν μέρει τον αρνητικό (αλλά διαχειρίσιμο) αντίκτυπο στα κεφάλαια από την αποτίμηση του ενεργητικού τους με βάση τις αγοραίες τιμές (Mark to Market).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η βρετανική υπηρεσία UKMTO (United Kingdom Maritime Trade Operations), ανακοίνωσε ότι το φορτηγό πλοίο που δέχθηκε χθες, Δευτέρα 7 Ιουλίου, επίθεση με ρουκέτες στην…
«Ο κύριος και η κυρία Λασκαρίδη επέλεξαν να τιμήσουν αυτή τη σπουδαία προσφορά σας με ένα συμβολικό δώρο, την κατασκευή ενός ειδικού ρολογιού ελληνικής…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ