Το μερίδιο του LNG ως καυσίμου στη ναυτιλία συνεχίζει να αυξάνεται, με πρόσφατη απόδειξη το παρθενικό ταξίδι του πρώτου Newcastlemax κατανάλωσης LNG, του MV «Mt. Tourmaline».
Ειδικότερα, το εν λόγω πλοίο διαθέτει χωρητικότητα 209.000 dwt και ναυλώθηκε από τον αυστραλιανό κολοσσό εξόρυξης BHP προκειμένου να μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα από την Αυστραλία στην Κίνα. Αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος ναυλώσεων της BHP, η οποία εξερευνά επιλογές με φόντο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των θαλάσσιων μεταφορών της.
Η BHP έχει συνολικά ναυλώσει πέντε Newcastlemaxes κατανάλωσης LNG από την Eastern Pacific Shipping (EPS) για πέντε έτη. Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, τα πλοία προσφέρουν σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και συνεισφέρουν στους στόχους της εταιρείας αναφορικά με το ανθρακικό αποτύπωμα των μεταφορών της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η BHP δεν συνιστά τον μοναδικό ναυλωτή που έχει λάβει τέτοιες πρωτοβουλίες. Πρόσφατα, ο νοτιοκορεατικός κολοσσός της αγοράς χάλυβα POSCO ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση του παρθενικού ταξιδιού του πρώτου bulk carrier κατανάλωσης LNG της εταιρείας. Εκτός αυτού, η ιαπωνική NYK Line ανακοίνωσε τον Ιούλιο του 2021 τη ναυπήγηση του πρώτου Capesize της, κατανάλωσης LNG.
Το LNG ως καύσιμο συνιστά σημείο τριγμών μεταξύ μελών και κύκλων της αγοράς, καθώς, παρότι προσφέρει κάποια οφέλη αναφορικά με τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, θεωρείται πως αποπροσανατολίζει τη βιομηχανία από το να εστιάσει στην ολοκληρωτική ενεργειακή μετάβασή της.
Φωτό: Eastern Pacific Shipping