
Η γεωπολιτική κατάσταση στην Ανατολική Ευρώπη, και δη στα σύνορα Ρωσίας και Ουκρανίας, παραμένει τεταμένη επί σειρά μηνών, επιδρώντας μεταξύ άλλων στις τιμές ενεργειακών αγαθών. Οι πιο πρόσφατες κινήσεις της Μόσχας αναμένεται να επιδράσουν περαιτέρω στο παγκόσμιο εμπόριο, ιδίως στο θαλάσσιο, καθώς τα στρατιωτικά γυμνάσια Ρωσίας και Λευκορωσίας φέρνουν σκοπέλους αναφορικά με την πρόσβαση πλοίων στους ουκρανικούς λιμένες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου, Ρωσία και Λευκορωσία ξεκίνησαν τη μεγαλύτερη κοινή στρατιωτική άσκηση των τελευταίων ετών, υπό το άγρυπνο βλέμμα πολλών ηγετών της Δύσης. Την ίδια ώρα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, η Ουκρανία κατακρίνει τις ανακοινωθείσες ναυτικές ασκήσεις της Ρωσίας, υπογραμμίζοντας πως καθιστούν τη ναυσιπλοΐα σε Μαύρη και Αζοφική Θάλασσα πρακτικά αδύνατη. Σημειώνεται ότι η Ουκρανία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο εμπόριο bulk carriers μικρότερου μεγέθους, καθώς συνιστά σημαντικό εξαγωγέα σιτηρών.
Ωστόσο, το Κρεμλίνο αντέτεινε ότι όλοι οι στρατιωτικοί ελιγμοί του ρωσικού Ναυτικού συμμορφώνονται με το διεθνές δίκαιο και δεν επηρεάζουν τα routes του εμπορίου, όπως αναφέρει δημοσίευμα του ρωσικού πρακτορείου ειδήσεων TASS.
Τέλος, οι ναυτικές ασκήσεις τόσο στη Μαύρη Θάλασσα όσο και στην Αζοφική Θάλασσα αναμένεται να έχουν διάρκεια μιας εβδομάδας, με εκκίνηση τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου.
Τελευταία ενημέρωση Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 11.00:
Οι περιορισμοί όσον αφορά την πρόσβαση πλοίων στους λιμένες της Ουκρανίας στη θάλασσα του Αζόφ ανακλήθηκαν από πλευράς Ρωσίας, βάσει σχετικής ανακοίνωσης της Λιμενικής Αρχής της Ουκρανίας.
Την ίδια ώρα, οι Ουκρανοί έμποροι σιτηρών υπογράμμισαν ότι η περιορισμένη πρόσβαση στους λιμένες και στα «παραδοσιακά» routes δεν έχει επηρεάσει την αγορά εξαγωγών σιτηρών της χώρας.
Φωτό: Alexei Druzhinin – Sputnik/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ