
Τη διαφύλαξη από την ελληνική πολιτεία της απρόσκοπτης επιχειρησιακής λειτουργίας του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά, όπως αυτή προβλέπεται από τον νόμο περί υποχρέωσης προστασίας του δικαιώματος στην εργασία για τους εργαζόμενους που δεν απεργούν αλλά και της ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, ζητεί, με ανακοίνωσή της, η Διεθνή Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ), με αφορμή τη σημερινή προειδοποιητική 24ωρη απεργία της «Ένωσης Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά-ΕΝΕΔΕΠ», ενός εκ των τριών σωματείων εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT).
«Εξαιτίας των αλλεπάλληλων απεργιακών κινητοποιήσεων, από τον Νοέμβριο του 2021 έως και σήμερα, 85 εμπορικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναγκαστεί να παρακάμψουν τον λιμένα του Πειραιά» αναφέρει η ΔΝΕ.
Η ΔΝΕ προσθέτει ότι τα φορτία εισαγωγής και εξαγωγής αυτών των πλοίων εναποτέθηκαν σε παρακείμενους μεσογειακούς λιμένες και διαμετακομίστηκαν στον Πειραιά με μεγάλη καθυστέρηση. Όπως σημειώνει, οι ναυτιλιακές εταιρείες διεθνών τακτικών γραμμών, που επέλεξαν τα πλοία τους να παραμείνουν στο αγκυροβόλιο Πειραιώς εν αναμονή φορτοεκφόρτωσης, βρέθηκαν αντιμέτωπες με μία καθυστέρηση πλεύρισης των πλοίων τους, που σε πλείστες περιπτώσεις υπερέβαινε τις 14 ημέρες.
Η ΔΝΕ τονίζει ότι τα ανωτέρω δεδομένα, σε συνδυασμό με το κλίμα επιχειρησιακής αβεβαιότητας που υποδαυλίζεται μέσω των αιφνιδιαστικών -και κατά την κρίση της ελληνικής Δικαιοσύνης παράνομων αποκλεισμών των Πυλών του Λιμένος Πειραιώς- έχουν εξαναγκάσει τις μεγαλύτερες Alliances ναυτιλιακών εταιρειών διεθνών τακτικών γραμμών να έχουν -κατά περίπτωση- αφαιρέσει τον Πειραιά από τα δρομολόγιά τους, ενώ εξετάζονται πλέον εισηγήσεις μίας καθολικής εξαίρεσης του Λιμένος Πειραιώς από τα τακτικά δρομολόγια των πλοίων τους, τουλάχιστον για το προσεχές τρίμηνο.
Την ίδια ώρα την πλήρη αλληλεγγύη της στους λιμενεργάτες της COSCO, εκφράζει, με ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ΠΝΟ.
«Τα προβλήματα των εργαζομένων δεν λύνονται και δεν πρέπει να λύνονται με προσφυγή στα δικαστήρια, με ασφαλιστικά μέτρα ενάντια στις απεργιακές κινητοποιήσεις και δυνάμεις καταστολής, αλλά με πραγματικό και ουσιαστικό και κυρίως καλόπιστο διάλογο», αναφέρει, στην ανακοίνωσή της, η ΠΝΟ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Παντελής Σαίτας/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ