Δεξαμενόπλοια: Φως στην άκρη του τούνελ;

Δεξαμενόπλοια: Φως στην άκρη του τούνελ;

417
Δεξαμενόπλοια: Φως στην άκρη του τούνελ;

Αποδυναμωμένη εμφανίζεται η αγορά των tankers στις αρχές του έτους, σε συνέχεια της καταγραφείσας νωχελικότητας του 2021. Σύμφωνα με πρόσφατη μηνιαία ανασκόπηση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, το 2021 επέφερε τις μεγαλύτερες προκλήσεις αναφορικά με τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων τα τελευταία 30 έτη.

Ωστόσο, οι τροχοί της αγοράς τίθενται σταδιακά σε κίνηση και αναμένεται ανάκαμψη της αγοράς το 2022, η οποία θα λάβει ορμή από την αύξηση της ζήτησης και της προσφοράς πετρελαίου. Ανησυχίες υπάρχουν ακόμη, όμως, με επίκεντρο τα έκρυθμα γεωπολιτικά δρώμενα σε Ανατολική Ευρώπη και Μέση Ανατολή.

Παρά το γεγονός ότι η ανάκαμψη εκτιμάται πως θα ξεκινήσει σύντομα, η κερδοφορία των δεξαμενόπλοιων θα επικεντρωθεί στο β’ εξάμηνο του έτους.

Για το 2022, η Clarksons εκτιμά πως η ζήτηση για tankers θα αυξηθεί κατά 7%, παραμένοντας 1% μικρότερη έναντι των προπανδημικών επιπέδων. Περιορισμένη αναμένεται η αύξηση της προσφοράς δεξαμενόπλοιων (2%), καθώς επί του παρόντος το orderbook είναι ίσο με 7% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου.

Το επόμενο έτος θα επιφέρει περαιτέρω εξισορρόπηση στην αγορά δεξαμενόπλοιων. Η ζήτηση για tankers θα αυξηθεί άνω των επιπέδων του 2019, καθώς εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί στο 4%. Η αύξηση της προσφοράς θα είναι μικρότερη του 0,5%.

Συνεπώς, παρότι βραχυπρόθεσμα η αγορά των δεξαμενόπλοιων θα εξακολουθεί να ταλανίζεται από τους ισχύοντες σκοπέλους, τα επόμενα δύο έτη θα εμφανίσει επιταχυνόμενες ενδείξεις ανάκαμψης.

Φωτό: Tannen Maury/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.