Ναυτιλία γραμμών: Κλείνει η ψαλίδα spot αγοράς και χρονοναυλώσεων

Ναυτιλία γραμμών: Κλείνει η ψαλίδα spot αγοράς και χρονοναυλώσεων

219
Ναυτιλία γραμμών: Κλείνει η ψαλίδα spot αγοράς και χρονοναυλώσεων

Τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται μείωση της διαφοράς μεταξύ των ναύλων στη spot αγορά και στα συμβόλαια μακράς χρονοναύλωσης. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και σε πρόσφατη έκθεση του οίκου αναλύσεων Xeneta. Πιο συγκεκριμένα, οι ναύλοι από τη Βόρεια Ευρώπη προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ έχουν αυξηθεί δραστικά, τόσο στη spot αγορά όσο και στα συμβόλαια μακράς διάρκειας, με τη μεταξύ τους διαφορά να έχει μειωθεί σημαντικά από τον Οκτώβριο του 2021 και έπειτα.

Παρότι τον Ιούλιο του 2021 η διαφορά των short-term και long-term συμβολαίων ήταν άνω των $2.500 ανά FEU, πλέον η διαφορά βρίσκεται περίπου στα $800. Τους τελευταίους τρεις μήνες, τα υπογραφέντα long-term συμβόλαια στο εν λόγω route ήταν κατά μέσο όρο ίσα με $5.800 ανά FEU.

Screenshot 2022-02-02 164024

Η καλπάζουσα συμφόρηση στους λιμένες της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ σε συνάρτηση με την επιθυμία των ναυλωτών να εξασφαλίσουν χωρητικότητα στα πλοία, ώστε να καλύψουν τις μεταφορικές τους ανάγκες, συνιστούν κάποιους από τους λόγους που οδήγησαν στην αύξηση των ναύλων στα long-term συμβόλαια.

Σημειώνεται ότι, στα τέλη του 2021, οι αφίξεις πλοίων στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ σημείωσαν σημαντικές καθυστερήσεις, με μόλις το 23% των αφίξεων να χαρακτηρίζονται έγκαιρες.

Σύμφωνα με την Xeneta, η ναυλαγορά θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα, έως ότου επιλυθούν τα προβλήματα που ταλανίζουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες, και δη τους λιμένες στην ευρύτερη περιοχή.

Φωτό: Ingo Wagner/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.