Τακτικές γραμμές: Σε άνοδο οι ναύλοι των ενδοασιατικών routes

Τακτικές γραμμές: Σε άνοδο οι ναύλοι των ενδοασιατικών routes

63
Τακτικές γραμμές: Σε άνοδο οι ναύλοι των ενδοασιατικών routes

Στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης του οίκου αναλύσεων και συγκριτικής αξιολόγησης Xeneta βρέθηκαν οι ενδοασιατικές τακτικές γραμμές και πιο συγκεκριμένα εκείνες μεταξύ της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας.

Ειδικότερα, μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου του 2022, οι ναύλοι στη spot αγορά στα routes από τα κύρια κινεζικά λιμάνια στα σημαντικότερα ιαπωνικά και νοτιοκορεατικά αυξήθηκαν σε επίπεδα άνω των $1.800/FEU.

Ωστόσο, η spot ναυλαγορά στις εν λόγω διαδρομές με αφετηρία την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα έχει καταγράψει πτώση σε σύγκριση με ένα έτος πριν. Πιο συγκεκριμένα, οι μέσοι ναύλοι τις πρώτες εβδομάδες του 2022 διαμορφώθηκαν στα $800 ανά FEU έναντι $1.700 πέρυσι.

Συνεπώς, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στο κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων ανάλογα με το λιμάνι προορισμού. Οι διαφορές αυτές είναι εμφανείς και στους ναύλους των συμβολαίων χρονοναύλωσης μακράς διάρκειας. Πιο συγκεκριμένα, στις διαδρομές μεταξύ των τριών κρατών, οι ναύλοι είναι σχεδόν διπλάσιοι όταν η Κίνα αποτελεί αφετηρία των εξαγωγών εμπορευμάτων παρά όταν αποτελεί προορισμό τους.

Ωστόσο, βάσει της Xeneta, οι διαφορές αυτές μειώνονται όταν επιλέγονται μικρότερα λιμάνια ως αφετηρίες και προορισμοί στις ενδοασιατικές αγορές. Έτσι, η επιλογή μικρότερων λιμένων δύναται να ευνοήσει σημαντικά τους ναυλωτές, εξασφαλίζοντάς τους «οικονομίες» της τάξεως των $500 ανά FEU.

Φωτό: Tom Fisk/ Pixes

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.