
Η πορεία των ναυλαγορών το 2021 αποτυπώθηκε σε σημαντικό βαθμό στις διαλύσεις πλοίων. Συγκεκριμένα, κατεγράφη κορύφωση των διαλύσεων στα δεξαμενόπλοια, καθώς τα πωληθέντα προς διάλυση tankers διαμορφώθηκαν στα 298. Κατά πολύ μικρότερη ήταν η κινητικότητα σε bulkers, containerships και LNGCs, με τις διαλύσεις του προηγούμενου έτους να ανέρχονται σε 59, 11 και 25 πλοία αντίστοιχα.
Σε πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, η οποία εμβαθύνει στην αγορά διαλύσεων, καταδεικνύεται ποιοι ήταν οι τύποι πλοίων που κυριάρχησαν στα διαλυτήρια. Ειδικότερα, τα Handymaxes κατέλαβαν ποσοστό 30% επί των συνολικών διαλύσεων bulkers, καθώς οι διαλύσεις τους ανήλθαν σε 18 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από τα μισά bulk carriers που πωλήθηκαν προς διάλυση έπλευσαν προς τα διαλυτήρια του Μπανγκλαντές.
Παράλληλα, στην αγορά διαλύσεων δεξαμενόπλοιων, τα μικρότερου μεγέθους tankers διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο. Μάλιστα, τα 166 από τα συνολικά 298 tankers που πωλήθηκαν προς διάλυση ήταν της κατηγορίας Small Tankers. Δεξαμενόπλοια τέτοιου μεγέθους συνήθως ξεπερνούν την τυπική οικονομική ζωή τους. Ωστόσο, η αδύναμη ναυλαγορά του προηγούμενου έτους σε συνάρτηση με τις θελκτικές τιμές χάλυβα ώθησαν πολλούς ιδιοκτήτες να αποχαιρετήσουν τα πλοία τους.
Επιπλέον, ο αριθμός διαλύσεων φθίνει καθώς τα μεγέθη αυξάνονται. Ενδεικτικά, οι διαλύσεις των Handy Tankers και Aframax Tankers διαμορφώθηκαν σε 59 και 33 αντίστοιχα, ενώ εκείνες των Suezmaxes και VLCCs σε 17 και 11 αντίστοιχα.
Τέλος, η αυξημένη κινητικότητα στην αγορά διαλύσεων δεξαμενόπλοιων (+242% σε σχέση με το 2020) αναμένεται να συνεισφέρει στην επίτευξη ισορροπίας μεταξύ ζήτησης και προσφοράς στην αγορά, οδηγώντας στην επικείμενη ανάκαμψή της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ